Smart el rudehejs

Jeg er ved at installere el rudehejs i min bil.

Men jeg kan godt tænkte mig den funktion med at man bare lige trykker en
enkelt gang på kontakten, og så kører ruden enten helt op eller helt ned.
Men det skal også stadig være sådanne at man kan holde kontakten nede og så
bare åbne ruden en smule.

Hvordan kan dette lade sig gøre?

Som alternativ løsning ville det egentligt ikke genere mig om der var et sæt
vippe kontakter til at køre ruderne lidt op og ned og et sæt til at udfører
et helt rude luk eller rude åben ... men primær løsning med bare to centralt
placeret kontakter vil nok være at foretrække.

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Re: Smart el rudehejs
på de modeller jeg har set ligger det i styreboksen, og ikke i kontakten

--
Calle

Re: Smart el rudehejs
På alle biler jeg har set som kan køre vinduet automatisk op sidder der en
trykfølsom liste som kan føle om noget kommer i klemme. Jeg vil ikke
anbefale at lave et rudehejs der kan køre automatisk op uden ... det er
tidligere sket at børn er blevet kvalt i el-ruder ...

- Per

sæt
udfører
centralt

Re: Smart el rudehejs

Okay - det kan jeg godt se ikke er så smart endda ...

Mvh Thostrup

Re: Smart el rudehejs
Hejsa

Eller som på min, den måler når motoren bruger for meget strøm, og stopper
derved motoren, hvilket egentligt er det bedste, så er man sikker på ikke at
blive "kvalt" i ruden.

/Hauge

Re: Smart el rudehejs

-CUT-
en

-CUT-

Det er også meget godt, men det forhindrer desværre ikke barnet i at blive
kvalt. Det gør bare at det ikke går så hurtigt. Og hvorfor?......Jo, motoren
stopper ikke før at der bliver trukket for meget strøm, men på det tidspunkt
er barnet jo allerede fanget og kan som sådan godt hænge og dingle sådan i
lang tid, før der kommer en forbi og ruller ruden ned igen. Med mindre at
motoren begynder at køre den anden vej, når der bliver trukket overstrøm?

Mvh.
René Kirstein

Re: Smart el rudehejs
Hejsa

motoren
tidspunkt

Er det noget anderledes, end en føleliste i toppen af ruden? Næeh, den
stopper også først ruden når barnet er kvalt, så hvad forskellen er, kan jeg
ikke se, måske fordi jeg er blind, eller fordi jeg ikke lader ungerne hænge
ud af vinduerne, det ved jeg ikke..

/Hauge

Re: Smart el rudehejs

-CUT-
jeg
hænge
-CUT-

Det ved jeg heller ikke. ;o) ......men det var heller ikke pointen. Pointen
er, som du selv er inde på, at den slags ruder er farlige lige meget
hvordan/hvornår de stopper. Børn skal bare ikke have mulighed for at komme i
klemme i skidtet.

Mvh.
René Kirstein

Re: Smart el rudehejs
De el-vinduer jeg har set der har "automatisk lukning" kører alle ned igen
når føleren føler at noget er i vejen. For ruder der ikke har automatisk
lukning er problemet betydeligt mindre ... der var dog en sag med FIAT for
en del år siden hvor er barn stod på lukkekontaken og derved fik vinduet til
at lukke. FIAT ændrede senere designet af kontakten.

- Per

Pointen

Re: Smart el rudehejs

sæt
udfører
centralt

Der findes bokse som kan det du efterlyser.
Har selv haft en for år tilbage.
Hvis du spørger i en biltilbehørsforretning, så kan de sikkert hjælpe.
Min var af fabrikatet SPAL, men der er garanteret fler der laver dem.

--
mvh Uffe

Site Timeline