Slaveblitz

Mitt kamera har ikke uttak for ekstern blitz, så jeg skal lage en lysstyrt
utløser for ekstrablitzen.
Bør jeg bruke fototransistor eller LDR, hva er 'raskest'?
Noe spesiellt jeg bør ta hensyn til?

Re: Slaveblitz

Du kan købe blitz med indbygget slave funktion.
Nikon gamle blitz er faldet ret meget i værdi, fordi de ikke kan bruges
med automatik på de nye kamera.

MEN der er en stor risiko for at det ikke vil virke, mange moderne
kamera blinker flere gange med blitzen, før de tager billedet. Her
tænker jeg ikke på rødøje funktionen, det er nogle specielle måle blink,
som laves så hurtigt at det normalt ikke er muligt at se dem.

Re: Slaveblitz

LDR-modstanden er for langsom. Den reagerer meget meget langsomt i
forhold til hvad blitzen skal.

Re: Slaveblitz

Her er mine links til emnet:

<http://members.misty.com/don/donflash.html

<http://www.dsel.dk/blitz.shtml

<http://www.siliconchip.com.au/cms/A_30754/article.html
Jeg udskrev hele artiklen på papir, dengang den var tilgængelig
på nettet.

m.v.h. Emil

Site Timeline