Skrattende volumenknap

Hej.
Jeg har en gammel Onkyo Reciever med motor i volumenknappen.
Den skratter i højre kanal, når der skrues op og ned, og hvis ikke volumen
er over et vist niveau (for højt) så spiller højre kanal.
Jeg har tænkt mig at pille låget af forstærkeren og sprøjte lidt Occo
Elektrorens på bagsiden af volumenkontrollen, men vil det gavne noget, er
der noget jeg kan ødelægge på den måde, og er det "besværet" værd ?
Kai

Re: Skrattende volumenknap

så spiller højre kanal.

så spiller højre kanal IKKE < skulle der stå.
Kai

Re: Skrattende volumenknap
IMO svarer det næsten til at pisse i bukserne - det varmer kortvarigt,
så forbered dig på at skifte potten.

/carsten

Re: Skrattende volumenknap

Du har 2 valgmuligheder.

1. Volumenmassage - 1000 gange op og ned for lyden, hjælper det kan du
evt gå videre med at adskille potentiometret og næsnsomt rense det med
en vatpind.

2. Defekt potemeter - kulbanen er slidt op - skift potmeter.