skrattende lyd i højttaler

Jeg har et sæt megaworks surround (6.1) 650D fra Creative, som jeg har været
glad for i mere end to år nu. Men på det seneste
er en af kanalerne(rear left), begyndt at få problemer.

Lyd går fint igennem kanalen ved lav volumen, men når der skrues lidt op for
volumen reagerer højttaleren med en meget høj skrattende lyd. Jeg har prøvet
forskellige kabler, højttalere, og ombytning af output fra lydkort, for at
lokalisere problemet.

Konklusionen er at fejlen eksisterer i forstærkerenheden (men kun i rear
left channel). Hvad kan jeg eventuelt gøre for at løse problemet, eller er
systemet klar til at blive kasseret?

 mvh Peter

Re: skrattende lyd i højttaler

[klip]

Den fejl har jeg typisk oplevet når en effektforstærker er brændt af
som følge af overbelastning.

Tomas

Site Timeline