Scart til UHF

Da jeg har TV i flere rum i huset, kører alle TV signaler på antennekabler.
Koblet sammen på følgende måde.
TV antennerne (VHF og UHF)  >  Nokia satmodtager  >  Videomaskine  >
signal-splitter (4 vejs)  >  4 fjernsyn i hvert sit rum. Dette fungerer
faktisk udemærket og gør at alle TV app. kan modtage alle signaler
uafhængige af hinanden.
Nu har jeg så fået en DVD afspiller og en ekstra Satmodtager som ikke har
UHF udgang.
Hvordan får jeg disse to maskiner på mit "fællesantenneanlæg".
Jeg havde tænkt mig noget i stil med denne dims fra Triax, blot skulle den
have 2 scart indgange som kunne moduleres til 2 forskellige frekvenser på
UHF båndet, Findes det, eller er der nogen med en anden løsning, hvor brugen
af den ene enhed ikke blokerer for brugen af en anden

Re: Scart til UHF

Du sætter dem bare i serie (med et lille kvalitetstab til følge) - i
princippet ligesom din video i dag.

I øvrigt: Alle det videomaskiner (og andre betalelige modulatorer) jeg har
undersøgt, leverer ikke stereo i det modulerede signal - stereo findes
normal kun på scartstikket eller i de composite signaler på maskinen. Hvis
du finder en TV modulator (til fornuftige penge) der også kan modulere lyd i
NICAM eller A2 stereo, så vil jeg gerne høre om det. Jeg har ikke kunne
finde nogen.

- Per

Re: Scart til UHF

<snip>

Nu spørger jeg måske dumt, men bliver antennesignalerne ikke bare sløjfet
videre?
Mit antennesignal går til min video (RF in) og derfra (RF out) til TV'et.
Jeg hører da udmærket stereolyd på mit TV. Har jeg misforstået dig?

Martin

Re: Scart til UHF

Jo antennesignalet bliver sløjfet videre. Din video (og det fleste løse
modulatorer) tilføjer en moduleret version af dit composite signal (dvs. et
af de signaler der kommer fra scart kablet).

Problemet er at det tilføjede modulerede signal er mono. Af grunde som jeg
ikke kender til er det ikke til at opdrive modulatorer som kan modulere
lyden i NICAM stereo (eller A2 stereo).

- Per

Re: Scart til UHF

It's all about the money :-)

Re: Scart til UHF

Jo

Men når du afspiller video og fører signalet derfra til tv via
antennekablet er det ikek stereo.

Re: Scart til UHF

4 TV i hvert rum, Orv en TV narkoman :-).

Du kan få en dims fra HAMA der kan.

Re: Scart til UHF
Det er mange år siden at jeg gik i skole, men det lille ord "sit" gør at jeg
har svært ved at misforstå, at det er TV'ene der er i hvert sit rum. ;-))
Jeg er meget glad for dette Antennesystem, da jeg så har alle enhederne
samlet et sted ogdermed  lidt kontrol med ungernes TV forbrug.
Jeg må ind på Hama's side, tak for svaret.

antennekabler.
har
den

brugen

Re: Scart til UHF

Hmm det er mærkeligt som ord bare forsvinder :-) Nåh ik *GG*.

gå eventuelt på ELV's side, klik på shop og søg på vare nummer
68-580-00 og øh elv er tysk bare så du ved at sproget er lidt
udenlandskt :-).

www.elv.de -> shop -> (venstre nederste hjørne) søg.

Mvh
  Klavs.