SAW, keramisk eller FBAR filter?

Er der nogen der kan give en beskrivelse af forskellene på SAW, keramiske
filtre og FBAR filtre (fra bl.a. Agilent)?
Jeg har brug for noget med center frekvens på 600 kHz med en 6. ordens
karakterisk. Jeg overvejer om et af de ovenfor nævnte passive filtre måske
kunne bruges til fordel for et aktivt filter.

Mvh
Wind

Re: SAW, keramisk eller FBAR filter?

6. orden er ikke specielt skarpt, og de passive har stor dæmpning selv
i passband, så aktiv elektronik er stadig nødvendig.

Jeg ville forsøge mig med en aktiv løsning, selv om 600KHz er på
kanten.

Re: SAW, keramisk eller FBAR filter?
Jeg er ikke sikker på at et 6. ordens er nok (det er muligt jeg skal højere
op) - det var blot et udgangspunkt. Det er også irrelevant i denne tråd. Jeg
er mere interesseret i er om nogen (evt. du) kan give en fordel og ulempe
beskrivelse ved anvendelse af SAW, keramiske eller evt. FBAR filtre. kontra
aktive filtre.

Re: SAW, keramisk eller FBAR filter?

Det kan jeg muligvis. Men du må nok forklare hvad det er du vil opnå,
og i hvilken sammenhæng.

Ellers bliver svaret så bredt at det enten er ubrugeligt, eller kommer
til at indeholde fler ord end jeg gider at skrive :-)

Site Timeline