Særhed m Dreambox 720 HD

Jeg har købt en Dreambox 720 HD med 2 dvb-c tunere.

Når jeg forbinder cablesignalet til tuner-1 og videre til tuner-2 med et
loop kabel,
forvrænges signalet på en af tunerne. Dette bevirker,
at jeg eksempelvis ikke kan se en kanal på 714 MHz hvis en kanal er aktiv på
242 MHz.
Dette kan vises nemt med "PIP" funktionen. Tuner-2 signalet som føres videre
til mit TV er også ødelagt.
Dette gælder dog ikke alle kanaler,
men det ser ud til at kanaler med stor forskel i frekvens er hyppigst.
Hvis jeg IKKE sløjfer tunerne med loop kablet, og kun bruger tuner-1,
er signalet til mit TV ok. Dette kan jo ikke bruges, da apparatet skal bruge
begge tunere.

Er der nogen der har et bud ?

/Kjeld

Re: Særhed m Dreambox 720 HD

Sætte en 1:2 fordeler foran eller prøve med et bedre loop kabel ?
http://www.av-connection.dk/?PGr88%7&ML49%4 &
http://www.av-connection.dk/?PGr50%41&ML10%39

/A

Re: Særhed m Dreambox 720 HD

3.die harmoniske af 242 = 726 - dvs. at tuneren sandsynligvis er for
"bred" i indgangstrinet.

Det er der ikke meget du kan gøre ved - kun undgå samtidig visning af
kanaler hvor 3.die harmoniske frekvens falder tæt ved.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Hvad med 2 antenneforstærkere med forholdsvist lille gain, en til hver
indgang, og en 2 vejs splitter foran?

Mch. Uffe Ravn

Re: Særhed m Dreambox 720 HD

Tak for bidrag. Jeg har prøvet med en 2-vejs splitter foran, og det virker.
Hilsener Kjeld

Site Timeline