S-vhs eller CVBS igennem 25m kabel

For lidt tid siden spurgte jeg om det kan lade sig gøre at overføre SPDIF
signal gennem 20-25 m kabel. I den forbindelse glemte jeg at spørge om
hvordan det vil gå ved overførelse af videosignaler. Så hvordan for jeg
bedst billede på mit TV når jeg vil bruge en PC som DVD afspiller med en
afstand til TV´et på ca. 25 meter??

Findes der noget godt trådløst?? Det må/skal kunne overføre SPDIF også, så
jeg kan få sourrund lyd også.
Martin Nielsen

Re: S-vhs eller CVBS igennem 25m kabel

Hejsa

Jeg har købt et S-video kabel i biltema på 25 meter, god finish... og
billedet er da også perfekt fra computeren til min reciever... godtnok
behøvede jeg ikke helt 25 meter. Men det virker rigtigt godt.

Spdif til lydkortet fungere da sikkert også fint på 100 meter.. her har jeg
monteret et lydudtag, 12meter 75ohm coax og igen et udtag, og så 5 meter
patchkabel til henholdsvis reciever og computer.. altså ca. 22meter...
Virker også fint...

godtnok er det jo lige det med creative drivere at få surround direkte
over.... Men recieveren klare sku stereo signalet fint til at lave surround,
så jeg ha rikke gidet at kigge så meget på det endnu.

Re: S-vhs eller CVBS igennem 25m kabel

Trådløst til video ja, men jeg har aldrig set det til SPDIF (ikke
ensbetydende med at det ikke findes dog).

Da jeg i sin tid legede med reklamer på Amiga'en overførte vi på et
multikabel til tv på op til 50m. Det eneste vi havde problemer med
var, at sikre at Sync stadigt var kraftigt nok og i øvrigt hurtigt nok
fremme, da det var løst, havde vi et tv 48m fra Amiga'en over et 50m
kabel uden problemer.
Kablet, var et 14 leder skærmet, vi brugte de 3 farver og Sync en
returleder til hver, 4 til stereolyd og retur. Og resten til chassi.
Skal du lave det 1 gang kun og som permanent løsning, kunne du vælge
et andet kabel hvor hver leder (eller parvist) er skærmet, det er dog
også mere stift. Du kan også købe trådløse systemer (det er nok pænest
:-)).

Site Timeline