RGB via SCART

Hej.

Er der en nem måde hvorpå jeg kan finde ud af om der er RGB input på
SCART stikket på min videomonitor?
Der står "Analog Input" ved siden af SCART stikket, hvis det hjælper
noget..
Den har forresten to seperate TTL RGB inputs, det er to hunstik, magen
til COM portene på en PC og Atari-type joysticks (DB9 ?).
Men dem kan jeg ikke bruge til så meget uden det rigtige kabel.

Når jeg sætter min Amiga 500 til med et SCART kabel der virker fint med
min Commodore 1084-monitor, kommer der ikke noget billede. Jeg gætter på
at det betyder at der ikke er RGB på SCART stikket? Er der nogen der kan
bekræfte min mistanke?

Jeg kan ikke finde noget på nettet - det drejer sig om en ældre dame, en
BARCO DCD 2740 Quad MK II.

Jeg spørger fordi jeg godt kunne tænke mig at rode med noget VGA->RGB en
dag.
Amiga-problemet løser jeg nemt ved at bruge en TV-modulator og sende
signalet igennem en videomaskine.

Tak!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Re: RGB via SCART
Hej!

Så er der højest sandsynligt ikke RGB ind på Barco'en. Din Amiga-monitor er
normalt koblet til vha. RGB.

Tja, jeg ville kalde det for en gammel svend, men ellers ;o)

Held og lykke! Du får brug for det...

Videomaskine? Din monitor kan vel sagtens tage composite video ind? Der står
måske noget andet, såsom CCIR e.lign.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: RGB via SCART

Det anede mig (øv). Tak Kim.

Jeg synes nu den minder mest om en tyk dame fra 80'erne...

Ja det er jo det :-)

Jeg mente når jeg vil bruge Amigaen sammen med Barcoen.
Når jeg vil se video eller bruge Amigaen, bruger jeg bare et almindeligt
SCART kabel mellem videoen og Barco'en. Amigaen er så tilsluttet videoen
via TV-modulatorens RCA output som så er tilsluttet antenne-indgangen på
videoen....
Når jeg vil se DVD fra min PC via TV-out, bruger jeg en omformer der
sidder direkte i SCART stikket på Barcoen. Her er jeg nødt til at bruge
composite, Barcoen er åbenbart for gammel til at understøtte S-Video.

Hovedsagen er at det virker - men jeg vil da gerne kunne bruge RGB
inputs'ne når nu Barco'en har dem, så jeg kan få det bedst mulige
billede. Jeg ved bare ikke hvilke ben der er hvad på de gamle DB9-stik,
eller hvordan jeg finder ud af det.
Ved du tilfældigvis hvem der handler eller handlede med Barco her i
Danmark? Måske har de en service manual eller noget liggende - jeg kunne
godt trænge til lidt paratviden!

Tak for info.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Re: RGB via SCART
On Mon, 28 Jul 2003 20:46:53 +0200, "Sune Mika Salminen"

Troligen ingen lösning på problemet, men så här är
en SCART kopplad för den som är intrersserad.
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

--

 + Ken +

Re: RGB via SCART
Hey

Det kræver tv-et understøtter RGB mode.. ellers virker det ikke

det samme med S-vhs.(i scart stikket).. det skal tv'et også understøtte for
at det virker

--
Mvh Kasper

Re: RGB via SCART
Hejsa

for

Selvom det nu hedder S-Video, S-VHS er et bånd-format.

Mvh Hauge

Re: RGB via SCART
nåjae.... det gik nok lidt stærkt.....

--
Mvh Kasper

Re: RGB via SCART
Hej Sune

Nu kan man jo diskutere hvem der er det virkelige monster i den historie,
ikke ?

Mvh Max

Re: RGB via SCART
Hej Igen

Jeg glemte lige at når det drejer sig om monitore, ja så må den
korrekte betegnelse være Y/C.