Reservedele fra US

Jeg kan ikke finde en fornuftigere gruppe, da jeg formoder andre her har
erfaringen.

Jeg har fundet en reservedel til en Mac-Mini, i US. Den står på nettet
til 50 USD.

Hvad sker der hvis jeg køber den som privatperson?

Hvad sker der hvis jeg køber den som firma uden importtilladelse fra US?

//finn

Re: Reservedele fra US

Du bestiller varerne. Prisen+forsendelse er grundlaget. Der lægges told
på. Derefter lægges et gebyr til postDK (ca 200kr), for at ordne
papirarbejdet. Oven i det hele lægges moms.

Kan du finde det samme indenfor EU er det klart det letteste og billigste.

Importtilladelse har noget at gøre med om det er våben og meget
højteknologiske produkter, eller om det er fra specielle lande. Hvis det
er almindelige computerdele fra USA, er der ikke noget problem.

Bo //

Re: Reservedele fra US

155 incl. moms for gebyret til PostDK.

Med undtagelse af gebyret, så længe vi snakker om gebyret med moms.

/Hauge

Re: Reservedele fra US

Har lige fået varer hjemn fra kina:
Varens pris        1541,- DKKR
Inmportmoms:     377,- DKKR
Importgebyr        128,- DKKR
Moms af gebyr      32,- DKKR
-----------------------------------
I alt                    537,- DKKR at betale

/Torben

Re: Reservedele fra US

Ja jeg huskede næsten rigtigt, dog er det langt fra 200 + moms som Bo skrev.

Mvh Hauge

Re: Reservedele fra US

Jeg har lige betalt 160 incl moms på posthuset.

Mvh Jonas

Re: Reservedele fra US

Det er også det der er skrevet i tråden, så det er nok heller ikke forkert.

Importgebyr        128,- DKKR
Moms af gebyr      32,- DKKR

Er der flere der vil lege ekko?

/Hauge

Re: Reservedele fra US
Det var skam blot for at bekræfte hvad der var skrevet af Torben -
beklager.

Mvh Jonas

Re: Reservedele fra US

Takker for opdatering :-)

Bo //

Re: Reservedele fra US

Dertil skal lægges forsendelse, måske 30 USB. Så vil prisen være
80 USD eller cirka 450 kr. Dertil skal lægges 25% moms altså
112 kr og gebyret på 160 kr. Altså ialt 722 kr før du har den
i hånden.

Ivar Magnusson

Re: Reservedele fra US

Det er jævnligt drøftet i f.x. dk.forbruger

Men du har fået det korrekte svar: prisen+porto+moms blus et gebyr til
PostDk på 160 kr (gebyret kan variere lidt til begge sider, hvis det
bliver sendt med et af de alternative firmaer.

Jan

Re: Reservedele fra US
Hej Finn

Find dig en ven i USA der kan sende dig den som gave, såfremt at
værdien ikke overstiger 340 kr.

Max

Re: Reservedele fra US

Reservedele til en Mac kan utvilsomt også findes i EU.

Ivar Magnusson

Re: Reservedele fra US

Jeg takker for de mange svar, og er enig i at det bliver urimeligt, men
desværre nødvendigt hvis minien skal igang igen.

Jeg vil dog lige give gåvle en chance mere fra EU for at finde
Apple Plug Interface Assy 820-1925-A

//finn

Re: Reservedele fra US

http://www.kuro-tecc.de/product_info.php?language=en&info=p276164_Interconnect-board--06--07--.html

103 Euro

Re: Reservedele fra US
http://www.kuro-tecc.de/product_info.php?language=en&info=p276164_Interconnect-board--06--07--.html

Takker, men grundet en detalje tror jeg jeg prøver franskmændene:
http://www.bricomac.com/product.php?products_id30%58&language=en

//finn

Re: Reservedele fra US

brug www.shopusa.dk