rep af Blaupunkt bilradio - gammel model...

svigerfar har betroet mig at reparere hans gamle Blaupunkt bilradio (kun AM)
så den igen kan komme på plads i hans Wolseley fra 1960 - se evt.
http://www.teamklassisk.dk/wolseley_300_automatic_arg.htm
den er gået i stykker da bilen har plus på chassis og stel "ledningsført",
men det har fjolserne der skulle montere den selvfølgelig ikke undersøgt, så
de har sat plus til ledningen der stikker ud af bilradioen og dermed
polariseret den forkert...
Da det naturligvis er tysk kvalitet og grundighed er der selvfølgelig
mulighed for at bestemme både om det skal være 6 eller 12 V og hvordan
polariseringen skal være...
Nå, men jeg vil høre om nogen ved eller har en ide til hvor jeg finder et
diagram eller en der har erfaring i den slags...
På siden står der: "W 702896"  - men det gætter jeg på er et serienummer....
På et klistermærke der indikerer hvordan man skifter spænding og
polarisering står der i bunden "KDB 951-804"...

I det der ligner strømforsyningen i radioen sidder der kun en - ret lille
transistor, men det kan godt være der gemmer sig mere på et andet print, men
jeg må indrømme at jeg endnu ikke har turde skille de ad... :-) men mon det
kan være denne lille "fætter" der er brændt af eller hvad med f.eks.
udgangstransistorerne?

Håber nogen kan hjælpe...

mvh
Rasmus, Aalborg

P.s: Ville gerne ha lagt et par billeder op i dk.binaer, men har ik lige mit
kamera i øjeblikket... så kunne i ellers se hvor flot den er inden i... ser
faktisk ny ud!!!

Re: rep af Blaupunkt bilradio - gammel model...

hilfe hilfe... :-)
ingen der har nogle gode ideer?? så ville det da bare være lækkert...

/Rasmus

Re: rep af Blaupunkt bilradio - gammel model...

Kom med lidt flere oplysninger: billeder, hvad har du målt mm.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline