Re: Kontakt til Kim Voss

Fejlede den noget?

Hvad har du målt?

I øvrigt er du i en gal gruppe, jeg vil gerne anbefale
news:dk.teknik.elektronik som jeg har sat X-FUT til.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Uffe Ravn
Hej Uffe

Det ser ikke ud til at brokoblingen fejler noget.
Men der kommer kun 1 V ud af den i stedet for 40 V DC.

Jeg synes hellere ikke der kommer strøm ind til brokoblingen. Jeg kan
ikke måle AC dér.

Nu er jeg hellere ikke en freak, bare fusker lidt.

Kan du hjælpe Uffe?

Mvh.
Nehme

Re: Uffe Ravn

Nu kan jeg ikke huske diagrammet i hovedet, men er der ikke 2 diodebroer i
den?

Prøv at finde ud af hvorfra ACen skulle komme.

Hvilke DCspændinger er tílstede i strømforsyningen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Uffe Ravn
Hej Uffe.
Jeg har sendt diagrammet til din hotmail.
Jo der er 2 brokoblinger D3 og D2. D3 ser ud til at virke fint. Der
kommer 11 V ud af den. D2 Kan jeg ikke måle noget på.

Mvh.
Nehme

Fejl B&O Beomaster 5500

Og jeg har smidt det på http://www.gratishost.dk/fil.php?id44%6 så flere kan
være med.

Mål på stikket P14, hvad er der på ben 4 og ben 5 ?

Eller på kollektorene af TR 12 og TR 16 hvis det er nemmere.

Alt sammen naturligvis i strømforsyningen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fejl B&O Beomaster 5500
På kollektor af TR 16 er der 5 V, og på TR 12 er der 8 V.
Siger det dig noget?

Mvh.

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Ja, at din St. by forsyning virker.

Mål på ben 40 af IC1 på print 4, hvad er der der?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fejl B&O Beomaster 5500
På ben 40 er der 4-5 volt.
Det var godt nok en kamp at nå der. Den er indkapslet i bly.

Mvh.
Nehme

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Kan vi få et mere nøjagtigt tal?

Ihvertfald i blik.

Har du et oscilloscope?

Fejlen ligger nok omkring processorkredsløbet, men det er ikke sådan lige at
gå til med et universalinstrument.

Hvordan opstod fejlen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fejl B&O Beomaster 5500
Du har vist ret - blik.
Nej, jeg har desværre ikke oscilloscope, kun en multimeter med viser.
Jeg ved ikke hvordan fejlen er opstået. Jeg købte den defekt i dba.

Jeg har en anden Beomaster 5500, der virker. Men jeg er bange for at
flytte komponenter/moduler fra den til den defekte. Jeg vil helst ikke
have 2 defekte Beomasters.

Men det er en gåde foran mig at løse. Det er mest spændingen og
udfordringer der tiltrækker.

Har lithiumbatteriet noget at sige i dette tilfælde?

Mvh.
Nehme