Re: IrDA port med TFDS 4500

Formodenligt ikke. Hvis du har venbdt stikket modsat, er 5 volt, blevet
"forsynet" fra IRTX og ground "svæver" (har ingen forbindelse).

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: IrDA port med TFDS 4500

Det skal du ikke være ked af, for jeg kan nemlig hellerikke få det til at
virke.......jeg har dog ikke vendt det forkert først.

Henrik

Re: IrDA port med TFDS 4500
Først hej Klaus,

Det ser ud til at du har ret! Jeg har da fået nogen reaktion
fra "svinet":-)

Men når det så er sagt!

Ja men jeg er ked af det :-( Jeg ville så gerne have det til at virke. Det er
lykkedes
at sende et par billeder fra min Sony Ericsson T310 til computeren men det meste
af tiden kan Ir-porten ikke finde min T310 eller også skriver den at det ikke er
muligt
at søge efter enheden da der er andre infrarøde enheder i brug i nærheden!
Hvad det lige er at den opfatter som Ir-enheder ved jeg ikke. Den eneste enhed
jeg
ejer med Ir-port er min T310!

Jeg er desværre ikke så stiv i elektronik så jeg ved ikke rigtig om jeg skulle
prøve
at købe en ny TFDS 4500. Alle råd er meget velkomment. Eller bør jeg opgive
projektet og købe en af de hersens UBS-2-IrDA ting? Der er en på:

                       http://www.cellshoppen.dk/shop /

til 199,-         Man kan jo hurtig få købt stumper for det beløb. Det kunne jo
ellers
havde ellers været sjovt hvis man kunne havde lavet den selv. Men sådan ser det
ikke ud til at det skulle blive.

mvh..................

--

       RYGESTOP UDEN STRESS:
      http://home1.stofanet.dk/erikgr /

Re: IrDA port med TFDS 4500
er lykkedes
meste
ikke er muligt
enhed jeg

Den ser nok noget andet lys der blænder den. Prøv at gemme den ind i et
paprør eller lign, og se om ikke det hjælper.

Min kan bundkortet slet ikke finde, jeg aner ikke hvad der er galt,
bundkortet skulle ellers understøtte det, men det vil ikke en skid. Jeg kan
ikke få lov at markere det aktivt i biosen som manualen foreskriver....

Henrik

Re: IrDA port med TFDS 4500

Måske fordi der er monteret noget andet på det udvidelseskort som passer
specielt til din PC ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: IrDA port med TFDS 4500

Hmm! Selv om jeg læger en vindjakke hend over mobiltelefon on censor så
de er i total mørke er problemet der stadigvæk.

Hmm. Det var da underligt!

--

       RYGESTOP UDEN STRESS:
      http://home1.stofanet.dk/erikgr /