Re: elektronik komponent c106

Hej er der nogle der ved hvad denne komponent er for noget,

10nF kondensator. Stregen er den negative pol.

Mvh Martin

Reply to
Martin [TMM]

Jeg skal vist have mine skolepenge igen.

10^-6 er "kun" 10 uF

Mvh Martin

Reply to
Martin [TMM]

ah oki, s=E5 forst=E5r jeg, takker for hj=E6lpen :)

Mvh Torben

Reply to
torbenmw

Inden Torben montere dyret og konstantere det ikke virker pga. murphy's lov Skal Martin og Bo nok lige blive enige om den streg er - eller + :-)

Mit personlige *g=E6t* er streg =3D minus, som ved alm. caps.

/Jan Rasmussen - kommende f=F8rsthj=E6lp-yder p=E5 et +20 =E5r gammel luxor tv.

Reply to
Jan Rasmussen

En lille dims på ca 1x3mm SMD var oplæget. Derfor er mit kvalificerede gæt en tantal kondensator, og der indikerer stregen +

// Med den størrelse og værdi er det med overvejende sandsynlighed en tantal, hvor stregen angiver plus.

Bem. Tataler har den kedelig egenskab der - afhængig af type og placering - gør, at komponenten kan virke et stykke tid (minutter - dage) ved fejlpolarisering, hvorefter den bryder mere eller mindre sammen.

Mvh Bjarne

Reply to
BjarneL

Jeps:

Ja, det har jeg set på et af vores produkter. Og for pokker da de kan blive varme...

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark