Re: elektronik komponent c106

10nF kondensator. Stregen er den negative pol.

Mvh
Martin

Re: elektronik komponent c106

Jeg skal vist have mine skolepenge igen.
10^-6 er "kun" 10 uF

Mvh
Martin

Re: elektronik komponent c106

ah oki, sE5% forstE5%r jeg, takker for hjE6%lpen :)

Mvh Torben

Re: elektronik komponent c106

Inden Torben montere dyret og konstantere det ikke virker pga.
murphy's lov
Skal Martin og Bo nok lige blive enige om den streg er - eller + :-)

Mit personlige *gE6%t* er streg 3D% minus, som ved alm. caps.

/Jan Rasmussen - kommende fF8%rsthjE6%lp-yder pE5% et +20 E5%r gammel luxor
tv.

Re: elektronik komponent c106

En lille dims på ca 1x3mm SMD var oplæget. Derfor er mit kvalificerede
gæt en tantal kondensator, og der indikerer stregen +

Bo //

Re: elektronik komponent c106
//
Med den størrelse og værdi er det med overvejende sandsynlighed en
tantal, hvor stregen angiver plus.

Bem.
Tataler har den kedelig egenskab der - afhængig af type og placering -
gør, at komponenten kan virke et stykke tid (minutter - dage) ved
fejlpolarisering, hvorefter den bryder mere eller mindre sammen.

Mvh
Bjarne

Re: elektronik komponent c106

Jeps:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Cap-elko-smd-polarity.jpg

Ja, det har jeg set på et af vores produkter. Og for pokker da de kan blive
varme...

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark