Radio

Er det muligt for et lille firma at købe en radio (ikke walkie talkie) så
det er muligt at kommunikere med hinanden.. eller selvfølgelig er det muligt
men kræver det en speciel tilladelse?

Den skal kunne række optil ca 1 km og ellers være let at betjene... hvor er
det evt muligt at købe sådan en?

Re: Radio

2 mobiloser

--
Calle

Re: Radio
Hej Jens

muligt
er

Hvis du ikke vil have walki talki eller søge tilladelse, så er der kun en
mulighed
tilbage, en såkaldt PMR radio. De er billige og nemme at betjene og sælges
overalt.

Mvh Max

Re: Radio

Grunen til det ikke må være en walkie talkie er fordi vi ikke gider have
andre der jammer os eller lytter hele tiden.

Re: Radio
Hej Jens

En lille håndbåren kanal styret modtager/sender der arbejder
i UHF området, nærmere bestemt omkring 446 MHz.

Du kan læse mere om disse radioer her

http://www.pmr446.person.dk

Du kan ikke undgå at andre lytter uanset hvilken type radio du anvender,
naturligvis kan du anskaffe dig noget krypterings værk som politiet bruger
men det er meget kostbart.

Men en PMR radio har en meget begrænset rækkevidde, kun en 2-3 km,
så sansynligheden for at andre i området lige lytter er lille og muligheden
for at nogen jammer er også lille.

Hvis det har meget stor betydning at nogen ikke lytter, ja så er en mobil
telefon den eneste gangbare løsning.

Mvh Max

Re: Radio

Mjae, det er næsten rigtigt. prøv at checke denne side her.
http://home.online.no/~sondred/Voice%20Scrambler.htm jeg har ikke selv
prøvet at lave skidtet, men det ser da ikke for dyrt ud.

Mvh.
Manse

Re: Radio
Hej Manse

Nej, det er ikke dyrt, men det dur jo heller ikke, jeg kan jo bare lave
en også, så kan jeg også høre hvad der foregår.

Mvh Max

Re: Radio
Hej Max

Det kan du, men den umiddelbare aflytning er fjernet. Hvis han vil være helt
sikker, så må han grave dybt i lommerne.

Mvh.
Manse

Re: Radio

Har i en foretrukken forretning... syntes ikke jeg kan finde nogle steder
hvor det er muligt at købe en PMR... søger på Panasonic PMR på google!!

Re: Radio
Hej Jens

Jeg kan ikke se at Panasonic laver PMR radioer på deres hjemmeside

Du kan bl.a. se flere andre typer på

http://www.thansen.dk

http://www.harald-nyborg.dk

http://www.airsoftgun.dk

http://www.midtkom.dk

http://www.hobbyogfritid.dk

bare lige for at nævne nogle få, ud over disse er der mange andre som
f.eks. Bilka, Legeland, Føtex, Fakta, BR legetøj og mange andre.

Mvh Max

Re: Radio
Hej Jens

Måske er det netop en model som denne du søger

http://www.extremegame.dk/html/t6222.htm

Mvh Max

Re: Radio

Hejsa.

Jeg så nogen Panasonic PMR'r som havde noget krypterings halløj indbygget,
mener de kostede 900 kroner for sættet.

/J

Re: Radio

Afhængigt af lokale forhold lyder det som det måske kan klares med et
par DECT baser og nogle håndsæt. Siemens har vist noget halvproff udstyr
til en relativt billig penge.

RTX Telecom har vist også en repeater der kan anvendes med forskelligt
udstyr.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid