Pulsteller?

Jeg trenger en enkel pulsteller. Altså, bare sensoren som skal gi en
definert puls for hvert hjerteslag. Jeg skall alltid kunne stappe den
inn i en TINY15 og ta den utigjen i et passende format.

HM

Re: Pulsteller?
Hej Harald

En klemme på øreflippen med en fotodiode og en LED.
Så kan du måle at lyset dæmpes ved hvert hjerteslag
på grund af blodet.

Max

Re: Pulsteller?
Den 10.06.2011 16:41, skreiv Max:

Ja.
Jeg har funnet frem et sett fra en disassemblet flopy, Ø 3,2 mm. Uten
formotstander. Tilledningene på den ene er sort grøn, og den andre er
rød orange.

Slike lysdioder gir vanligvis ikke synlig lys, og jeg undres, hvordan
lettest avgjøre hva som er LED og hva som er fotodiode?

Hvor stor strøm gjennom LED-en?
Det er lekasjestrømmen som varierer i fotodioden?
Hvor stor formotstand på fotodioden?
Må jeg reine med å forsterke med en LM358 eller en FET?

HM

Re: Pulsteller?

Er målet det er noget der skal måle 24x7 ? i så fald er jeg intereseret
i at høre hvor / hvordan du vil placer en sensor så den ikke er til gene
for personen og er diskret.

Nu ved jeg du ikke er den store mobiltelefon-bruger, men et hvilket som
helst digi-cam, fra mobil eller andet, vil vise IR lys fra en LED som
blå-hvid lys. (gælder vist nok også analog-cam's, men det er for længe
siden jeg har prøvet til jeg kan huske det).

Lakasjestrømmen / reverse bias er en måde at gøre det på, den vil være
ligefrem med mængden af lys.

Med hensyn til formodstand er jeg blank, måske du kan se noget på det
print du tog det fra? der kunne jo sidde en modstand og spændingen har
været enten 12 V eller 5 V sansynligvis.

/Jan Rasmussen

Re: Pulsteller?
Den 12.06.2011 23:50, skreiv Jan Rasmussen:

Nei. Sammenhengende 10 min. i døynet?

Eller et videokamera? Takk for tipset.

*Det* printet er ikke tilgjrngelig. Men jeg har en gammel diskettedrive
som kan gå samme veien ;-)

HM

Site Timeline