Prosonic CTV2005t Service Manual eller hjælp

Hej dav :) Min nye kærestes forældre har brændt deres tv af. Og jeg håber lidt på at kunne få det til at spille igen :) Det er da et godt skridt på vej til at de kan lide mig.. ;)

Der er tale om et: Prosonic CTV2005T. En service manual, eller bare nogle diagrammer, ville jo være fantastiske at have til sådan en lille opgave. Hvis der er nogen derude, der ligger inde med sådan en, ville jeg være mægtigt glad for vedkommende.

Hvis der er nogen der har lidt mere erfaring end mig, kan jeg give en lille forklaring på hvad jeg har fundet ud af. Kunne jo være det er et kendt problem.

Jeg har fundet frem til at en 100uF/160v lyt der sidder tæt ved net trafo'en var sprunget. Den har jeg så skiftet, men som forventet virker det stadig ikke. Lytten sidder, efter noget effektmodstand og en diode, til stel. Strømmen går så vidt jeg kan se videre igennem et ræle, der måske slår fra ved standby eller lignende, videre til højspændings trafo'en. Tror jeg! Jeg har turde have det tændt i en kortere periode. Der sker det at der komemr en sjov lyd, enten er det noget knald med noget højspænding, eller et ræle der switcher meget(!) hurtigt. Det lydder hvertfald meget usundt.. det er ligesom en højfrekvent klikken og hylen. Den varer kun

2-3 sekunder og forsvinder derefter helt. Herefter er der stadig intet billede men powerdioden lyser.

På forhånd tak!

--
Anders W. B.
2. års Elektronikfagtekniker lærling

Fejl på primæren i PSU. SKift lytter og højohmede modstande, dine udgangsspændinger er for høje !

kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt
højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.
Reply to
Ole Geisler

Eller din linjetransister / trafo eller noget deromkring der er smuttet..

ChipMIK

Reply to
ChipMIK

ChipMIK skriver:

Det tror jeg ikke at Ole har brug for :-)