programmering i C

jeg er i gang med elektronikfagtekniker uddannelsen, og pE5% hovedforlF8%b
2 skulle vi programmere i assembler. og det gik ogsE5% meget godt. men
jeg vil gerne tage det nE6%ste skridt og programmere i C. er der nogen
der kan anbefale et board med grafisk display. gerne noget der ikke
koster en bondegE5%rd og evt nogle bF8%ger der omhander det.

Re: programmering i C

"bibelen":
ISBN 0-14-110362-8

HM

Re: programmering i C

Hvis du osse kender titlen, vil det være en stor hjælp.

Bo //

Re: programmering i C

The C programming language. (ANCI C)

Av
Brian W.kernighan
Dennis M Ritchie

HM

Re: programmering i C

Hej

jeg er i gang med elektronikfagtekniker uddannelsen, og på hovedforløb
2 skulle vi programmere i assembler. og det gik også meget godt. men
jeg vil gerne tage det næste skridt og programmere i C. er der nogen
der kan anbefale et board med grafisk display.

det kunne være dette:
http://www.olimex.com/dev/index.html

Kasper

Re: programmering i C

Jeg kan da anbefale Atmels STK500, der arbejder med deres AVR
controllere: http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?
family_id60%7&family_name=AVR%AE+8%2DBit+RISC+&tool_id27%35

Det er rigtig let at benytte. Hvis du kontakter
Ingeniørhøjskolen i Århus plejer man via deres boghandel at
kunne købe dem til knap 400 kr. Hertil kan fås add-on boards med
grafiske displays m.m.

En mulig compiler kan være CodeVision:
http://www.hpinfotech.ro/html/cvavr.htm

Den er lavet specielt til AVR controllere og har en rigtig
simpel og let at anvende wizard, så du lynhurtigt har noget kode
oppe at køre.

Hertil kan en rigtig god lærebog anbefales: Embedded C
Programming and the Atmel AVR: (Amazon.com product link shortened)-
Programming-Atmel-AVR/dp/1401812066

Den benytter jeg selv til selvstudie og har fundet megen god
infi i den. Den er faktisk også skrevet til CodeVision :-).

--
Mvh.

Tomas

Site Timeline