Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Jeg har længe ønsket mig, at kunne få diverse status fra min unix server og
over på et LED panel.. f.eks. "Du har 3 emails liggende" eller hva' ved jeg.
Min unix server står ikke lige ved panelet, så det skal fungere via internet
og RS232, men det burde det vel også kunne, hvis bare man har en Ethernet
<--> RS232 konverter i begge ender (dyrt! men brugbart). Jeg har fået af
vide i dk.edb.hardware, at der er et display der hedder BetaBrite og at det
har en helt åben protokol, så man selv kan programmer whatever man vil til
panelet.

Men jeg kan så også se, at BetaBrite panelet koster over 2000 kr. (og Alpha
er endnu dyrere), så jeg vil lige høre om nogen har erfaring med
produktet... eller lignende produkter? Det er jo lidt dyrt, at købe hvis jeg
alligevel ikke kan bruge det eller der er problemer soom jeg ikke lige havde
forudset.

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

og
jeg.
internet
det

Hmm...

netværk...

En atmega128 + RTL8019AS + LCD display + 10-200 timer hehe

det burde kunne gøre det

http://www.embedded-creations.com/projects/uipAVR.html
http://www.avr1.org/eavr/eavr.html
http://www.dunkels.com/adam/uip /
http://www.circuitcellar.com/library/print/0103/eady150/index.htm

der skulle være lidt links og kigge på...

har selv fået mit op og køre (skriver blot ip'en på den der logger på html
siden)

Kasper

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)
[snip]

Tjae.. et LCD med HD44780 (eller kompatibel) styrechip kan jo tilsluttes
parallelporten på en vilkårlig maskine (de fåes også med USB)

.. så hvis du har en workstation der hvor du vil bruge displayet var det
nok en mulighed ;-)

Sådan et display koster omkring 300 bobs.

Men ellers skal du som Kasper skriver noget have fat i noget
atmega/avr/whatever - måske et af Maxims TINI boards? og så koble et
display derpå. At få et LCD til at virke mod en sådan chip skulle være
trivielt - det bøvlede er IP ;-) (dette udsagn er kun baseret på andres
bedrevidende da jeg ikke selv har fået tid til at rode med de små søde
embeddede sataner ;-))

--
-jens

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Du skal have fat i et LCD display og LCD Max programmet
<http://www.shareware.de/Windows/Windows_nt/Tools_Utilities/System/Sonstiges/Detail_LCDMax_6320.html

Med LCD max kan du koble et LCD display direkte på parallelporten.
Ellers kan man bygge et lille inteface (vistnok med en pic) og bruge det
på serielporten.

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Det er ikke et lille LCD display jeg er interesseret i - det er et LED
panel.

Jeg havde ikke nogen plan om at bygge det helt store hardware. Jeg er
interesseret i en købe-løsning (LED panel) som kan dét jeg har brug for - så
er det bare programmeringen jeg skal lave.

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Okay, blot er det svært at meddele særligt meget med en række LED's

En afdanket PC med et program på og LED's på parallelporten ?

Det er billigt, kan vel gøres for prisen for dioderne (formoder at du
har noget PC skrammel i forvejen ???)

Ellers skal du bare have en PLC du kan addressere via ethernet.

Klaus

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Mon ikke det er et af de der scrollene LED displays herren tænker på?

/Henrik

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Måske, men så er LCD billigere og bedre !

Klaus

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Jo. Lige præcis.

Det kommer vel an på hvad det skal bruges til!? Man skal være helt tæt på en
LCD før man kan se hvad der står - med en LED kan man være langt væk (den
anden ende af stuen f.eks.).. og det er dét jeg vil bruge den til.

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Sludder, det er bare et spørgsmål om at købe LCD i den rette størrelse
!

Klaus

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)
på en
(den

Hvem mand sin lyst - du har lyst til LCD.. jeg til LED ;-) Jeg vil gerne se
den LCD skærm der kan læses på 25 meter afstand (som den LED kan som jeg
søger).

Re: Programmerbar LED panel (BetaBrite, Alpha m.v.?)

Hvis du vil op i den størrelsesorden er 2000 kr stadigvæk billigt. I mit
tidligere arbjede brugte vi LCD i størrelsen ca 15 * 50 cm eller noget
lignede til fjernsisplays til lastbilchauffører, når de kørte på en
brovægt.

En af mine tildligere kollegaer i mit nuværende arbejde har sat sig for
at sælge flerfarvede LED displays og startet et firma der laver sådan.
Men kan selvfølgelig ikke huske navnet på hans firma :-(