Problem med tuner i Beocenter 2300

Hej igen...

Efter at have fået lidt hjælp til en af mine "afklaringer" i hvad der er
galt med mit anlæg (10.5v problematikken i et tidligere indlæg), starter jeg
lige et nyt indlæg hvor jeg beskriver hvad der er galt og hvad jeg har
prøvet oplever..

Problemet er at mit anlæg tror det er i Japan !! Og... det kan jeg garantere
at det er det ikke. Det udarter sig i at FM frekvens scalaen går fra
76->90mhz, og at der intet sus/støj eller noget kommer ud af højtalerne, og
ingen stationer kan findes.

Jeg tror(men er kommet mere i tvivl) at det er en fejl i tunerboardet.

Her kan ses en del af tunerdelen(den del der snakker med Mikrocomputer og
variantcheck) :
http://rungwald.dk/VariantDetection.jpg

Jumper4/Jumper5 er det der bestemmer i hvilken landsdel tuneren befinder
sig. Hvis J4 OG J5 er klippede, skal den ifølge servicemanualen returnere
2.0(JPN FM/AM) i displayet når man be'r om udlæsning af tuner variant, og
det gør den også. Den burde bare returnere 0.0 (EU FM/AM) da begge jumpere
er intakte på printet, og alt er testet og re-loddet igennem.

Hvis jeg fjerner P6 ben 1 fra stikket og starter systemet op, så returneres
der 0.1 (EU FM) som variant, så microcontrolleren kan "se" tunerboardet, og
snakker "lidt" med LC7218 IC'en.

Så jeg er lidt på herrens mark lige nu, venter lige på at kan låne et
oscilloscop her i løbet af ugen, jeg vil gerne se hvad der sker på ben 9/12
og 2/3/4/5 på LC7218 IC'en på tunerboardet.

Mens jeg venter..... er der nogle kloge hoveder der har en ide om hvad der
kan være galt ? Og skulle jeg bare starte med at udskifte LC7218M med en ny,
bare lige hvis nu den er blevet træt ?

Mvh og tak
Jacob

Re: Problem med tuner i Beocenter 2300

er  =

tuner  =

AM) da  =

Det er ikke sE6%rligt let at lE6%se dine billeder og jeg har ikke det fu=
lde
diagram; men sE5% vidt jeg kan se skal mindst en af J4/J5 vE6%re klippet=
, sE5%
jeg undrer mig over hvorfor du prF8%ver med dem begge monteret?

Mvh
Michael

-- =

Using Opera's revolutionary email client: http://www.opera.com/mail/

Re: Problem med tuner i Beocenter 2300

Nej, ifølge diagrammet skal man KUN klippe J4 og /eller J5 hvis man vil have
anlægget til at tro det er i AUS / USA-Canada eller Japan.

Der står :

J4 Cut : Type 2605(AUS FM) / Type 2610 (AUS FM+AM)
J5 Cut : Type 2603(USA-CDN FM) / Type 2608(USA-CDN FM+AM)
J4+J5 Cut : Type 2604(JPN FM) / Type 2609(JPN FM+AM)

Så desværre er alt som det skal være mht jumpere, og ligemeget om jeg
"klipper" J4/J5 i diverse kombinationer, så bliver der altid returneret Type
2609(JPN FM+AM)

Mvh
Jacob

Re: Problem med tuner i Beocenter 2300
Bare lige en status....

Jeg har skiftet LC7218 IC'en, og nu spiller alt igen :)

/Jacob

Site Timeline