Problem med stjålen cykel..

Hey...

Nogle der en god ide til tyverisikring af 1 / mange cykler der står i fælles
cykelskur, med mange der har adgang dertil...

jeg har tænkt på følgene :

Fake Kameraovervågning (billig)

Noget med en wire igennem et sted på cyklen, hvor der løber en strøm i..
bliver den afbrudt, så går der en sirene i gang...
så evt en uC styriing med et tastetur til, så når den er ledig, og man skal
ind med cyklen, trykker man, 4 for position fire, og en 4 cifferet kode, så
sætter man cyklen hen og låser den dertil.... når man skal have den, trykker
man nr på plads ind igen og koden, og den er usikret... men problemet ligger
lidt i, hvis man kortslutter den wire / ledning inden cyklen og klipper det
over ved cyklen.. sker der jo ikke meget....
så har jeg tænkt på noget wire / etc, med 100-200 ohms modstand... så smide
20 ma igennen, og måle spændingen med en adc.. for så kan man jo se om
spændingen ændre sig...

Nogle der har andre ideer ??

--
Mvh Kasper (som er træt af at få sin cykel stjålet)

Re: Problem med stjålen cykel..
Hey...

Tror desvære nok bare ikke det hjælper.... folk er total idiotiske her....
efter en fredag / lørdag, er det ikke unormalt med ødelagte postkasser /
yderdøre der er hevet af / lamper der er smadret....

btw.. glemte at fortælle derer låst ind til skuret også.. hvilket ikke
betyder noget....

nogle gange syntes folk også det bar eer sjovt at ødelægge det af, hvis de
ikke kan stjæle det....

en ven fortalte han havde set en flok udlændige stå og smide "mellem" store
sten, og sparke på en flok cykler.. (vel fordi de syntes det var sjovt)

og jeg bliver pisse irriteret over folk ikke bare kan lade andres ting være
--
Mvh Kasper

Re: Problem med stjålen cykel..

Korrekt...

punkt 1. politet er ligeglad med cykler / kanllerter (kun hvis de falder i
den ser de på den)

punkt 2. hvis man melder en man ved har stjålet cyklen og den står der.. der
sker da intet med ham... (specielt ikke hvis det er en der kommer fra sådan
et miljø / ingen penge har) var det os andre "normale folk" der i en
brandert lånte en cykel og kom til at ødeligge den, så må man jo bare punge
op !

punkt 3. Politet(politikerene) i danmark er for vattet, de må jo ingen ting
for hav og himmel er løs. (i forhold til dem i spanien, tror jeg det var
(ved godt det var usmageligt det de vidste) men måske en mellemting, der
havde folk da en smule respekt, det findes overhovet ikke i danmark, folk
der er i den sektor vil da skide på politiet...

-------------------------

jeg ved ikke om alarmen vil hjælpe... for det vil heller ikke være smart
hvis den alarm går af, hvis man forestiller sig wiren kun sidder i med et
stik, for så vil den hyle konstant...

Men jeg regner da med jeg får cyklen dækket af forsikringen, men alligevel
er det pisse irriterende folk ikke kan lade det være...
+ man skal bruge kæmpe lænker og låse for at have sine ting...

har overvejet, den nye jeg køber at lave den til et tigerdyr (male gule
striber på stellet)... men det kan jo heller ikke passe man skal ødelægge en
ny cykel på den måde ??

Ved godt det måske ikke hører til i denne gruppe

Mvh Kasper (der er pisse irriteret)

Re: Problem med stjålen cykel..

fælles

2 løsninger:

1:    Du skal bruge:
       1½ meter kraftig kæde
       1 stk sulten Rottweiler eller Pitbull..

       Lænk hunden til cyklen og vent til der er gevinst.. vær dog klar til
at ringe efter en ambulance efter             et passende stykke tid

2:     Flyt

/peter :-)

Sv: Problem med stjålen cykel..

nyhedsmeddelelse: snipped-for-privacy@news.tele.dk...
4: Køb en cykel, der ikke er så attraktiv.
5: Installer elektrisk hegn.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Re: Problem med stjålen cykel..
det
smide

Tja, et stik i en fastmonteret forlygte med en lille controller i... Så kan
man også få ladet batterierne samtidigt - og få selve cyklen til at larme
ulideligt ;-)
Dog tvivler jeg nu på, at cykeltyvene vil bekymre sig om (endsige have
evnerne til) at sørge for at kortslutte ledninger inden de stjæler. Så den
simple løsning vil sikkert være fin. Men ellers vil et par ekstra "dummyer"
der ikke må kortsluttes klare 99% af de "smarte". De sidste to skal nok få
fat i den under alle omstændigheder.

Mvh.
 Anders (hvis cykel forsvandt i tirsdags)

Re: Problem med stjålen cykel..
det

En *kraftig* hængelås!

Hilsen
Lars

Re: Problem med stjålen cykel..

Nej, det ville være alt for fristende, da det jo kan give et godt massivt
underlag, når man vil give låsen eller kæden et par dask.

Næh, kæden var lagt løst "svævende" omkring baghjulet og dets bagsvinger.

Hilsen
Lars

Re: Problem med stjålen cykel..
Du kan købe hængelåse der ikke kan slås i stykker med en hammer. RUKO har
bl.a. et par stykker. der koster typpisk 2-300kr stykket.

de er langt bedre end de der skod messing låse der kan købes for 10-20 kr
overalt.

 - patrick