Problem med en USB til rs232 adapter

Håber der er nogle der kan hjælpe, Jeg har lavet noget elektronik som
skal til sluttes min computer via den serielle port, da der ikke er en
seriel på på min pc har jeg investeret i en "USB to Serial link"
problemet er så at mit eget elektronik og USB adapteren ikke vil
kommuniker sammen :( jeg kan hverken sende eller modtage data.

Har afprøvet elektronikken på min gamle pc som har een seriel port her
funger det fint ligeledes funger USB adapteren hvis jeg sætter et link
kabel mellem den og min gamle pc.

Som driver i min elektronik har jeg brugt en MAX202 og vcc 5V.

Er der nogle der ved hvad der kan være galt og hvad jeg evt. kan gøre
for at få det til at virke?

mvh
Peter

Re: Problem med en USB til rs232 adapter

Har selv sådan en fætter, den fungerer helt fint til miut brug. Men husk at
din serielport er com3 (det er den på min).

Mvh
Manse

Re: Problem med en USB til rs232 adapter

Jeg kan selv vælge hvilken serielport den skal virke som mellem com1-com256

\Peter

Re: Problem med en USB til rs232 adapter
Hvilket program anvender du på pcén ?

har du styr på handshake fra din egen elektronik ?

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Problem med en USB til rs232 adapter

Windows Hyper terminal

Ja (men vil gerne undgå at skulle bruge handshake, af hensyn til
afviklingstiden)

mvh
Peter

Re: Problem med en USB til rs232 adapter

Nu betyder styring af handshake signalerne ikke at du nødvendigvis tager
hensyn til dem.
Det kan også bare betyde at PC'en altid tror at du er klar.

Re: Problem med en USB til rs232 adapter
hejsa....

Nu du siger Hyperterminal (*arggg*) kommer jeg i tanke om at jeg ogsaa
har haft problemer med det program.... jeg lavede et andet .... i
Delphi..... tog ca 3 min.... og siden har jeg ikke haft problemer

/finn

Re: Problem med en USB til rs232 adapter
Hejsa

på mine "USB<->Seriel konverter" står der at de FCC Standard jeg har
ikke kunne finde noget brugbart på nette om denne FCC går du fra det
står for "Federal Communications Commissiom" men deres hjemmeside
http://www.fcc.gov/ giver ikke megen hjælp.

Kan det være spændingsniveauerne der er forkerte?

mvh
Peter

Re: Problem med en USB til rs232 adapter
Hej Peter,

Mon ikke bare det er den om at apparatet overholder FCC's standarder mht.
EMC ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Den sjoverkreds du bruger skulle vel ikke være FT232BM ?
I så fald hvor køber man disse her i DK, og hva koster'n ?

Mvh
Manse

Site Timeline