Prel-eliminator Hvor?

Hvor kan jeg finde lidt info omkring subj.? Er det bare en one-shot
multivib. med hurtig skiftetid? Jeg har ledt efter den, men kan ikke finde
den. Al hjælp er velkommen.
Asger k

Re: Prel-eliminator Hvor?

Switch debouncer - kig på maxim-ic.com

Re: Prel-eliminator Hvor?

Et RC-led og en schmidt trigger kan også klare det. Hvis man bruger en
MPU klarer man det selvfølgelig i software, der er ingen grund til at
bruge penge på ekstra komponenter (Undtagen hvis MPU'en er hårdt
belastet i forvejen).

Re: Prel-eliminator Hvor?

Kan den laves med to transistorer?

Re: Prel-eliminator Hvor?

+ diverse modstande og en kondensator. Det er noget lettere at bruge en
schmidt trigger IC, især hvis du har mere end en switch du skal debounche.

Re: Prel-eliminator Hvor?

Tak for hjælpen, nu er jeg vist kommet videre.

Re: Prel-eliminator Hvor?

Velbekom

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1896/ln /