Potmeter med digital udlæsning ?

Halløjsa !

Jeg ville blot høre om der er nogen i gruppen, der har kendskab til om det
kan lade sig gøre at få et skydepotentiometer (fader) med digital udlæsning
i bcd / gray / whatever kode....   opløsningen skal være 6 bit eller
derover, og potmeterets vandring skal være i omegnen af en 8-10 cm.

Jeg skal have en masse potmetre indlæst i en micro, og jeg synes det på en
eller anden måde er at gå over åen efter vand, hvis man skal bruge analoge
potmetre og så A/D-konvertere dem bagefter...

Nogen, der kender til noget ??

-De skal self. ikke koste flere bondegårde, da jeg skal bruge ca. 20 stks.
til min konstruktion...

På forhånd tak !

Mvh. Simon

Re: Potmeter med digital udlæsning ?
Hejsa

Er nu nok det nemmeste og billigste, evt. kan du bruge een A/D'er og så
multiplexe dine potmetre, så du ikke skal bruge samme mængde A/D'er som
potmetre.
Kik evt. på cmos 4067, 16 analoge indgange, en udgang.

/Hauge

Site Timeline