Polyester kondensator der fejler

Hej,

Jeg har et par 3 vejs højtalere med indbyggede forstærkere hvor den ene
   stoppede med at spille diskant for noget tid siden. Jeg kunne høre
susen i enheden, så selve tweeteren fejlede ikke noget.

Jeg begyndte så at følge lyden helt fra signal stikket bag på og igennem
alle filterne frem til forstærker modulerne.

Jeg fandt stedet hvor signalet forsvandt... meget mærkeligt. Det var to
overførings kondensatore af typen "Metallised polyester" som ikke
længere var i stand til at overføre lyden.

Hvordan kan en kondensator af denne type lige fejle??? Der løber jo
stort set ingen strøm og spændingen er jo kun lavvolt.

Mvh
   Jan

Re: Polyester kondensator der fejler

Idet jeg regner med at du allerede har checket lodninger etc omkring
kondensatoren, er det den der øjensynligt "glemt" hvad kapacitet er. Det
sker hvis til-ledningen inde i kondensatoren hopper af eller knækker.
Løsning = ny kondensator af samme type og størrelse. Prøv at udmåle
kondensatoren hvis du har et LC-meter for at kontrollere den.

/Lars

Site Timeline