Platintråd og impedans - Page 2

Re: Platintråd og impedans

kaldtes
der
er

Jeps.. Men det jeg har adgang til er nok med noget bredere tolerancer, og
kommer i stor grad fra Sanistål såvidt jeg er orienteret..

For lige at kneppe fluer: TIG-svejsning = Tungsten- Inert- Gas :-)

steder,

Det er dem hvor terminalhuset er lavet i sprøjtestøbt alu eller lignende
ikke?..

De har det ikke ret godt med de rengøringsmidler der bliver brugt på
mejerierne kan jeg hilse og sige :-)

Jeg synes nu jeg ser flere af de små temp-følere med et lille LCD fra
Kamstrup på de anlæg jeg har med at gøre ( dog måles der kun til godt 180
grader ).. Kamstrup-fætrene passer desuden direkte i de clamps der bruges på
anlæggene, så det er nemt at skifte en pakning eller hele føleren ( tager
under 5 minutter uden brug af værktøj )

/peter

Re: Platintråd og impedans

mmø,

Mon ikke også Sanistål kan levere kanylerør? Jeg fandt bare den første, den
bedste link på Google.:-)
Jeg må vist se at få fat i en klog bog der var ligegodt et hul (blandt
mange), men hvad pokker, selverkendelse er en god ting.

Jo, vist nok silumin, men de er alle lakeret (grå maling)

Nej, når først der er "huller" i lakken, så kan man lige så godt skifte dem
ud. I de fleste tilfælde kan du nøjes med at skifte selve huset, selvom du
er nødt til at løsne alle forbindelser og pille steatitblokken ud.

Jo, nu er der jo også sket en forrygende udvikling på de felter siden jeg
var beskæftiget med det og havde fingeren på pulsen. Som jeg tidligere har
sagt: Jeg har ikke 40 års erfaring, men jeg har en erfaring, der er 40 år
gammel. (man havde vel også fluer dengang):-)
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

dem

Grå lak, som heller ikke har det ret godt med rengøring med kraftige syrer
og baser + en højtryksrenser i ny og næ :-)

Nu er jeg heller ikke ansvarlig for vedligehold, så det er heldigvis ikke
mig der skal bøvle med dem :-)

/peter

Re: Platintråd og impedans

Altså, nu må du ikke ligefrem afsløre, hvad der er med til at skaffe smøret
på brødet.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

Kunne nemt være tekniker i fødevareindustrien. Det lyder som noget jeg
har oplevet før.

Klaus

Re: Platintråd og impedans

smøret

Der bliver det forhåbentlig ikke så varmt, at man ligefrem skal bruge P/PR
thermoelenter?:-)
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

Nu stopper min viden omkring temperaturmåling ved PT100, så vil du ikke lige
forklare P/PR ?

Temperaturer kommer lidt an på produktet der fremstilles...

På f.eks et anlæg til produktion af mælkepulver ( Spraytørring ) kommer
temperaturen op omkring 250 grader C og det er nok noget af det højeste,
hvis man ser bort fra perifære anlæg ( f.eks fyret )

/peter

Re: Platintråd og impedans

Nej, det var mere rengøringsmtoderne der triggede mig.

Re: Platintråd og impedans

P/PR

Nåh, for ovne til at brænde tegl? Der er ikke andet at gøre end at stoppe
ovnen - det tager Flere dage, så det er nok ikke noget, man gør hver uge.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

Øøøøøh ???

Klaus

Re: Platintråd og impedans

meddelelse
bruge
stoppe
uge.:-)

Jamen, nu stiger mystiken. Hvilke rengøringsmetoder og i forbindelse med
hvad? Du har helt tabt mig - eller også er jeg bare almindelig bagud.:-)

Re: Platintråd og impedans

Karsten, vil du være sød og læse lidt på denne side:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html og efterleve den. Det vil
hjælpe gevaldigt.

Klaus

Re: Platintråd og impedans

Har lige skimmet den igennem - og så?
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

Hvis du så ville efteleve den, med hensyn til at citere og klippe væk,
og skrive under og imellem det du svarer på, vil det lette
overskueligheden af dine svar betydeligt.

Re: Platintråd og impedans

Ja, og det ville du også se, at sker i langt de fleste tilfælde - hvis du
ellers har lagt mærke til det.

Nu kan der jo s være forskel på, hvad man anser for at være overflødigt - og
hvis jeg mener, det ikke er overflødigt, ja så i sagens natur klipper jeg
det ikke væk - måske netop for at imødekomme misforståelser. Man ser alt for
tit den overlegne  og somme tider flabede måde at klippe for meget væk -
specielt eget navn og adresse, så det bliver absolut meningsforstyrrende.

Så jeg klipper fortsat det væk, jeg finder overflødigt, og som jeg ikke
kommenterer - hverken mere eller mindre.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

Jeg tror I taler forbi hinanden :-)..

Klaus snakker om de rengøringsmidler der bliver brugt i
levnedsmiddelindustrien ( Salpetersyre, Kaustisk Soda, Brintoverilte osv. )
og du snakker om rengøring af tegl-ovne?

/peter

Re: Platintråd og impedans

osv. )

Jamen, jeg skrev jo også, at havde tabt mig, så derfor vil jeg da bede Klaus
om at gentage spørgsmålet.
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans

smøret

Nu er det godtnok ost for mit vedkommende men hvis du er nysgerrig:

Jeg er udlært mejerist midt i Juni måned i år, og hvis alt går efter planen
Mejeriteknikerstuderende fra efteråret ( Det hedder vist Procesteknolog med
speciale i mejeridrift nu om dage)
Yderligere har jeg tidligere rodet en del med elektronik i forbindelse med
tidligere jobs..

/peter

Re: Platintråd og impedans

planen
med

Tja, så "fine" titler kan jeg ikke lige besmykke mig med, men jeg har da ud
over at være chef for "de løbende afdelinger" i flere år været
omkringsigkørende tekniker inden for flere grene af elektronikens verden -
bl.a instrumenter, temperatur-kontrol og -registrering.

Mælk henter vi ovre på nabogården - og et har jeg til gengæld ikke en stand
forskid på.
Karsten H. Jensen

Re: Platintråd og impedans
Hej Karsten,

Jeg har, til nogle småting, brugt kanyler jeg fik af en venlig læge
engang. Og det var heller ikke nogen jeg ville lægge krop til - ca. 2mmØ
og omkring 10 cm lange.
Dem der bruges til rygmarvsprøver kunne jeg også godt bruge nogle stykker
af, men det er ikke lykkedes mig at få fat på den slags, de er sikkert
også dyre, for de bruges jo heldigvis ikke nær så meget som de mindre
formater.

--
Venlig hilsen,
Søren