PID..

For længe siden fik jeg råd om min PID regulator, og den kører sådan set
også fint.

Udgangen af den er forbundet til noget elektronik der styrer en actuator.

Ved 2,5V ind står den stille, svarer til 2048 counts på min DAC
Over 2,5V kører den den ene vej og under kører den den anden vej

i min PID loop regner så jeg PID_fejlværiden ud, og den + eller - jeg med en
configureret 2048 counts constant.
dermed kører moteren til den ene eller anden side, lige efter bogen :)

Men ændre mit 0 punkt sig fra 2,5V til ex.vis 3V så stabalisere loopen sig
et sted hvor at min PID fejl +/- 2048 giver den nye værdi på 3V.

Det vil sige Fejlen +/- udgangs værdien til motoren giver min configureret
2048, så den ikke køre nogle steder selvom den ikke er reguleret på plads

Hvordan kan jeg komme uden om det??

Kasper

Re: PID..

http://rapzak.mine.nu/pid.jpg

er et billede hvor man kan se de forskellige værdier når den står i den
"låst" stilling

Man kan se dest. og actual pos. ikke er tæt på hindanden og error værdierne
er høje.

pid_output value er også på 1651 som egentlig siger den skal køre ud fra
referencen på 2048, men referencen er ikke 2048 mere, jeg gætter på den er
1651

Kasper

Re: PID..

Til Kasper

Den graf du afbiller, er det et program du har købt elle
kan programmet hentes på internette. Hvis JA- vil du så opgive
Web-link.

Mvh
Monie

Re: PID..

Det er VB 2005/08 med National instruments Measurement studio plugin

Kasper

Site Timeline