PIC begynderproblem

Som mit første simple PIC projekt har jeg forsøgt at lave følgende

http://www.users.globalnet.co.uk/~jchap/tvpropi.htm

Jeg har tilsluttet konstruktionen til en br121a strømforsyning fra
brinck.

http://www.brinck.dk/byggesaet/br121.asp

Problemet er at sikringen i strømforsyningen brændte af da jeg
forsøgte at sætte strøm til mit projekt. Strømforsyningen har ellers
virket fint. Jeg har skiftet sikringen, men da jeg ikke har lyst til
at brænde flere sikringer unødigt af ville jeg høre om der er nogen
der kan fortælle hvad jeg gør galt. Jeg har kigget konstruktionen
efter flere gange og kan ikke se at der skulle være noget der er
samlet forkert.

På forhånd tak.

-Peder

Re: PIC begynderproblem
Hi

Har du vendt PIC'en rigtigt?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: PIC begynderproblem

Jep den sidder som den skal.

-Peder

Re: PIC begynderproblem
Hejsa,

Har du vendt forsyningen til print korrekt. (+5V til Vdd, 0V til Vss)  ??

/C

Re: PIC begynderproblem

Ja den er ok.

Re: PIC begynderproblem
Hi

Hm..

Har du et multimeter så du kan ohme dig frem til kortslutninger eller hvad
der nu er der driller dig?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: PIC begynderproblem

Jeg er i fuld gang men endnu uden resultat.

-Peder

Re: PIC begynderproblem
Jeg har skiftet sikring og lavet projektet igen med det resultat at
alt virker fint. Jeg har lavet projektet på et breadboard der ikke
kræver lodninger. Kan det tænkes at der er en kortslutning et eller
andet sted mellem nogle af rækkerne i mit breadboard eller er det
usandsynligt?

-Peder

Re: PIC begynderproblem

Og der røg så endnu en sikring. Jeg har kørt projektet den ene gang i
1 minuts tid uden problemer. Derefter slukket for det og efter ca. 5
minutter tændt det igen og så røg sikringen. Jeg har INTET ændret i
opstilling mellem de to forsøg.

-Peder

Re: PIC begynderproblem

Eller kunne det alternativt være selve PIC'en der er noget galt med?

-Peder

Re: PIC begynderproblem

Det er mere sandsynligt at det er dit bræt, hvis det da ellers er gammelt og
slidt? - Jeg havde engang samme problem i skolen, det tog et stykke tid før
jeg fandt ud af hvad der var galt... hehe...

Brian

Re: PIC begynderproblem

Det er nu ganske nyt, men jeg vil da købe et par sikringer til og så
lave det om med loddekolben på et baneløst print (kender ikke lige
fagudtrykket :-) ).

-Peder

Re: PIC begynderproblem

Jeg tror du tænker på udtrykket "fuglerede" ;-)

Martin

Site Timeline