Philips TV mister TV2 signal

Hej Alle

Har et gammelt Philips TV model 15GR2331 hvor TV2 signalet falder ud af
justering efter 5-10 min. Tv'et virker eller fint, DR virker 100 %
hvorimod TV2 kanalen har dette justerings problem.

Jeg tror at det evt. kan være en fejl i UHF delen. Kan det være rigtigt?
Er der andre der kender til dette problem eller har set det før?

Vil det være muligt at reparere det selv?

Er der nogle af jeg der har et diagram til dette TV?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette problem.

Mvh. Henrik Møller

Re: Philips TV mister TV2 signal

Prøv at efterlod tuneren.

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Re: Philips TV mister TV2 signal
$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk:

Hvad skulle det hjælpe, når det kun er TV2 signalet der er problemer med
?

Mvh. Henrik M.

Re: Philips TV mister TV2 signal

Hvorfor spørger du, hvis du mener du er klogere selv ?

--
Ejvind

Re: Philips TV mister TV2 signal

Hvorfor svare du når du ikke har noget fornuftigt at sige ?
Manden spørger jo bare hvad det skulle hjælpe.

Thomas

Re: Philips TV mister TV2 signal

Ja, det kunne jeg så også spørge dig om ?

Manden spørger, manden får svar, men spørger hvad det skulle hjælpe,
ergo må han jo være klogere end dem der vil hjælpe ham ?
Hvorfor hulen spørger folk, hvis de mener de er klogere end dem de
spørger ?

--
Ejvind

Re: Philips TV mister TV2 signal

en efter lodning er aldrig at kimse af
du modtager jo nok kun TV2 på UHF (DR1 på VHF)

der ved kan det jo snilt være en defekt lodning
(styre spænding til Tuner )
og netop en efterlodning er jo muligt at gøre selv
uden det helt store grej

har du prøvet at flytte TV2's program plads ?
kan du modtage et lokal program der hvor du bor
de modtages (via antenne) også på UHF
og er det så også galt
dit tv har et chassis nr der hedder G90AE
her er to lister med typiske fejl (måske kan du finde din fejl )

http://www.hamradio-badarc.co.uk/television/tvp/philipsg90p1.htm
http://www.hamradio-badarc.co.uk/television/tvp/philipsg90p2.htm

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

med

Undskyld, det var ikke meningen at lyde så hård.

Det lyder som en god idé. Det vil jeg prøve.

Ja det var det første jeg prøvede, men det virkede heller ikke.

Nej kun DR og TV2 via antenne.

modelnr. 15GR2321 / 13B  PM069121   004172

Rigtige gode links, men kan jeg bruge dem til mit Philips TV model
15GR2331 / 13B.

G90 er det ikke et andet philips TV?.

Re: Philips TV mister TV2 signal

BEMÆRK do.

En 15GR2331 er et G90 chassis.
Omlod nu bare den tuner, alternativt find en anden fra et skrotapparat