Philips TV

JEg har et Philips TV som gør følgende

Når jeg tænder TV'et kan jeg høre at billederørsspolen får strøm, regner jeg
med den lyd betyder :o) når jeg så vil tænde det med fjernbetjeningen tænder
den grønne diode i 10 sec. hvorefter den bliver rød og begynder at blinke.

Håber nogle kan hjælpe.
TAK

Re: Philips TV
Hej!

Nej, du kan høre, at tv'et afmagnetiserer billedrøret hvilket er noget helt
andet.

Modelnummeret?

Fejlen er med 99% sandsynlighed at du ikke (endnu) har skiftet BUen da den som
regel kortslutter pga. den defekte boosterkondensator.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips TV
I meddelelse: 43748d3e$0$41149$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

Det er let at konstatere. Du klipper bare ledningen til transistoren, hvis
så netdelen kører uden at "pumpe" har du en kortsluttet trans. Husk at
skifte den store kondensatoren også.

--
MVH Per, Odense

Re: Philips TV
Hej!

Ehh, let? Men du mener måske, at jeg har 250km lange arme eller hvorledes? ;-)

Det er "altid" enten transistoren eller evt. dioden til B+'en, men med denne
fejlbeskrivelse _er_ det transistoren :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips TV
I meddelelse: 43749f4f$0$41146$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk
Jeg tænkte nu mere det var Bobby der kunne prøve det - ellers kan jeg godt
se du skal strække dig langt :-)
Syntes bare det var hyggeligt at den viden jeg brugte for mindst 25 år
siden, før jeg forlod branchen, stadig gælder.

MVH Per, Odense
Fotoalbum: http://herholdt.info/

Re: Philips TV
Hej!

Ok, så kan du jo passende svare den rigtige i fremtiden. Kan lette diskussioner
i længere tråde :)

Ja, der er ikke sket det _helt_ store før alle bruger fladskærme istedet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips TV

Har du et chassic nr? f.eks. L6.2, Gr2.2 osv...

--
/LC Johansen.

Site Timeline