pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?

Hej gruppe....

Jeg søger en løsning så jeg kan flette et alm. antennesignal fra det
fællesantenneanlæg og min s-vhs udgang fra min pc'er (på en frekvens så
fjernsynet kan fange signalet) til fjernsynet.

Jeg vil tro sådan en løsning vil være fuld lovlig,da jeg jo ikke sender
noget ud af lejligheden eller hva?

Et diagram til sådan en sag ville være helt perfekt.

/Johnny

Re: pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?

S-video til antennsignal klares med en modulator, enten bruger du en
video maskine, ellers køber du en modulator.

Det er ikek noget man bare lige bygger selv.

Klaus

Re: pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?
Hej!

Man kan evt. plukke modulatoren fra videomaskinen og putte den i en pæn
lille boks :o)

Kan iøvrigt godt være jeg har flere modulatorer liggende, selvom jeg har
givet en hel del væk efterhånden (for at få plads :)).

Nope.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?

Jeg støder tit på defekte videoer,så mon ikke jeg kan skralde en sådan.
Så burde jeg da være kommet langt. *GG*
Men nu kan jeg jo ikke bare kaste en s-vhs signal i hovedet på sådan en
modulator vel!
Så til det  er jég nok nød til at have lidt hjælp i form af diagram eller
andet info..... evt. links.

/Johnny

Re: pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?

Jep

Som regel ikke, men et composite singal kan du.

Hvis du nu starter med at kalde signalet det det hedder, s-video. Så
finder du hjemmesiden epanorama.net, de har hvordan du laver en s-video
til composite converter.

Re: pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?
Vær blot opmærksom på at du typisk ikke kan få moduleret stereo-lyd. Jeg har
endnu ikke fundet en prisbillig måde at få et composite signal moduleret med
enten A2 eller NICAM stereo (alle de videomaskiner - også stereomaskiner -
jeg har kigget på kan kun modulere i mono).

-Per

eller

Re: pc-S-vhs out til coax (antenneledning) til fjernsyn på fast frekvens?

Jep, det er korrekt. Stereomodulation koster $$$

Trådløs overførsel er vel det eneste alternativ.