PC koblet på TV

Findes der et kabel der kan få mit PC billede over på mit TV:

PC'eren har et almindeligt 15 bens stik (  3 x 5 pins ) som anvendes
til en projektor, og mit fjernsyn et B&O MX8000 har 2 scartstik  på
bagsiden og  3 phonostik på forsiden med farverne ( gul, rød hvid )
Med venlig hilsen

S. Mik.

Re: PC koblet på TV

PC'en har RGB ud, men i et format, som dit tv ikke kan forstå, med
mindre at du er så heldig at lige netop dit kort kan "fuske" en tv-RGB
igennem sjældent efterhånden).

Sæt et tv kort i computeren.

Re: PC koblet på TV

Der er ( som du tidligere har sendt en url til ) dette med kortet.

http://www.tweaktown.com/reviews/1228/asus_geforce_8800gt_512mb_graphics_card/index2.html
S-Video to Component connector

Men hvordan sætter jeg det stik med de rød, grøn , blå ledninger til
min fjernsyn som kun har scart  og phonostik ( gul, rød, hvid )  ???
Med venlig hilsen

S. Mik.

Re: PC koblet på TV

Det hænger slet ikke sammen, så det kan du ikke.

Du skal undersøge om det kan sende s-video, eller composite ud gennem
det lille runde stik. JEg aner det ikke.

Lyden skal du trække fra dit lydkort og over til rød og hvid stik.

Re: PC koblet på TV

Ifølge
http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video#7_pin_mini-DIN
Burde du kunne sætte et standard svideo kabel til den connector(altså
den på kortet, uden det ekstra kabel), og så sætter du den anden ende i
en scart adapter.

Hele sættes findes i harald-nyborg (i lidt ringe kvalitet).

Re: PC koblet på TV
Du skal bruge en Composit eller svhs udgang, den udgang til projekter er
vel en standard vga udgang, den kan du ikke koble direkte på tvet.

Et TV kort er heller ikke sikkert hjælper, da det er til at modtage tv
på pcen (selvom nogle af dem også har en udgang).

Du har brug for et grafikkort der har en svhs udgang, det har mange, men
de er så småt ved at blive fjernet til fordel for hdmi udgange.

Site Timeline