Påhengsmotor for tråsykkel.

Jeg skall begynne å bruke sykkel, - har legen min fortalt. Nå kan vi jo
enes om at terenget i Norge er noe mer "kupert" en det er i Danmark, og
med desenier av begrenset mosjon, er nok kapasiteten min, og dermed er
aksjonsradiusen min begrenset. Jeg ønsker å ha ekstrakapasitet med meg i
form av et par baterier.

Som borger av EU sier du: "Kjøp det ferdig", men jeg er ikke EU-borger.
Vi har andre forskrifter, andre priser, - og et annet språk ;-(

Det første jeg søker, er "påhengsmekanismen". Jeg har en liten fres og
en liten dreiebenk i kjelleren, men jeg bør nok kjøpe mest mulig ferdig,
men så er det googel-vanskene med et utilstrekkelig språket.

Motorstørrelsen er begrenset til 250W, og jeg kan tenke meg to 125 W i
paralell for å komme opp i 24V, to tette blybaterier, 12V x 8 AH. Jeg
tenker meg standerd vindusviskermotorer.

Jeg trenger innspill fra "erfarne"  besserwisserer ;-)

Jeg tror jeg behersker det med PWM og AVR.

HM

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.

http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Elektrisk-tilbehor/Elektrisk-utenbordsmotor /

:)

Johnny

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.
Den 29.04.2011 12:57, skreiv Johnny Brusevold:

Takk. Den synes passe bra for en liten båt, men synes uegnet fot en
yråsykkel. Jeg tror propellen er litt for liten ;-(

HM

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.
Hej Harald

Køb dig en motionssykkel, sæt en god natur video på og
åbn vinduerne, og så kør derudaf uden risiko for trafik
uheld og den slags.

--
Mvh
Max

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.
Den 29.04.2011 13:37, skreiv Max:

Å, hvilken utfordring skulle så det løse?

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.
http://www.slf.no/Sykler_utstyr/Tester/Diverse/10407

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.

Du har inget problem med å spare kræfter til reisen hjem :-)

Mvh Ebbe

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.
Hej Harald

At du overlever, det er vel det, det drejer sig om, ikke ?

--
Mvh
Max

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.

Hvad med at finde et rigtigt nav til en elcykel.
Hvis du døger på Google kan du måske finde et i Kina til en billig pris.
Eller forhør dig om hvad et reservedelshjul koster. Jeg tror sådan et nav er
meget
mere effektivt end en påhængsmotor med rulle.

Rilla.

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.
Den 29.04.2011 18:30, skreiv Steen Jakobsen:

Jeg har nettop funnet et slikt hjul med navmotor, pris, 2900 S.Kr. Jeg
synes prisen er noe høy. Reservedeler? Nei. det forsøker jeg ikke engang :-(

Jeg søker fortsatt.

HM

Re: Påhengsmotor for tråsykkel.

Han sagde nok ikke at den skulle være elektrisk.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min Nefa-lygte

Site Timeline