Pære til sensorlampe

Hej gruppe (håber at det er den rette).

Jeg har købt en sensorlampe som tænder ved passage, når lyset i rummet er
under et vist niveau og holdes tændt i x-minutter.

En sådan lampe vil have mange tændinger og jeg er derfor i tvivl om det vil
være fornuftigt at montere en sparepære, da den jo som bekendt, har et
stort forbrug ved start.

Nogen som har et synspunkt vedrørende dette ?

Re: Pære til sensorlampe

--
i al fredsommelighed,     Ole

Re: Pære til sensorlampe

At du taler om en gammel and, sæt du bare en sparepære i, men
sørg for at finde en der tænder med det samme.

Re: Pære til sensorlampe

Til gengæld er det ikke alle sensorlamper der fungerer med sparepærer.

Steen.

Re: Pære til sensorlampe

Der er ikke noget levetidsproblem, men en sparepære tager et par
minutter, inden den er oppe på fuld lysstyrke. Endnu værre, hvis det er
udendørs om vinteren. Derfor ville jeg vælge en anden type.

Bo //

Re: Pære til sensorlampe

Det kommer an på hvilken kvalitet af lyset du har brug for.
Brug evt et 15W eller mindre lysstofrørsarmatur i stedet for en
sparelampe (Eller større betinget af krav til oplysning). Der kan fås en
hurtigstarter i stedet for den traditionelle glimtænder hvis der er
behov for fuld lysstyrke øjeblikkeligt.

- Eller tænk i retning af LED-belysning som øjeblikkeligt har fuld
lysstyrke og kan betragtes som uopslidelig.

/Lars

Re: Pære til sensorlampe

Hverken lysstofrør eller sparepærer (det er jo principielt det samme)
har fuld lysstyrke før efter nogen tid. Når det er koldt, er det
meget tydeligt, men selv ved normal stuetemperatur er der en
opvarmningstid. Det er ikke ens for alle, nogle er det så lidt
at man ikke bemærker det, medmindre man har et måleinstrument.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /