Oscilloskop til visualisering af lydbølger

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig et oscilloskop til brug sammen med min synthesizer,
så jeg kan få et visuelt overblik over, hvordan jeg ændrer på lydbølgen.

Jeg har ikke så meget forstand på det, men kan jeg finde et vilkårligt
oscilloskop i f.eks. den blå avis og uden videre slutte det til udgangen på
synthesizeren, eller skal det igennem et mellemled?

På forhånd tak

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger
synthesizer,

Well et mellemled er nødvendigt hvis du vil ha signalet videre til en
forstærker også ellers ikke da alle alm. oscilloscoper har en højohmsk
indgang og attenuator således at du kan indstille attenuatoren til du kan se
hele signalet på skærmen.

I det ovenstående går jeg ud fra at din synthesizer har en alm. phono udgang
og ikke en differentiel/balanceret udgang.

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger

udgang

99% af alle synths har ubalancerede jack udgange..

/Preben Friis

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger

Det skulle der vidst ikke være noget i vejen for! Men hvis det er et
ballanceret output skal du have en ballanceringsbox i mellem dit instrument
og scopet! Det kan du lave med en passende trafo (passende til spændingen og
frekvensen) og et par kondensatorer.

--
Morten

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger
Hej Preben,

Begge veje - hvis det skal være rigtig godt :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Nå.....

elektronisk
den

Har helle ikke sagt at man ikke kan, men det bedste resultat fås med en
trafo, det er da vidst det eneste jeg har sagt

Det virker da begge veje.....selv vrøvl!

--
Morten

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger

Klask på og kør !

Det er for nemt. Der skal ikke noget i mellem nogen steder.

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger

synthesizer,

Inden du gå ud og køber dig et "rigtig" skop
så prøv et af disse her
komplet software skop på din pc går op til 21KHz
http://www.hitsquad.com/smm/programs/Audio_Lab /
http://www.hitsquad.com/smm/programs/VA /

her er et billede af hvad du kan se på din skærm
http://www.hitsquad.com/smm/programs/OscilloMeter/screenshot.shtml
der er en del at vælge imellem
 get the picture :)

her er hele listen af software scops
http://www.hitsquad.com/smm/win95/OSCILLOSCOPES /

du skal bare koble synth til audio ind på dit lydkort
så køre det. (sådan da)
Nogle er med Spectrum analyzer
så kan du også se harmoniske på en given kurveform
eneste problem med nogle af dem er at de ikke er så "langesomme" at
man kan se en hel ADSR kurve

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Tusind tak for alle jeres svar.

Mvh,
Søren

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger

Hej Søren...

Jeg er lige ved at tro at jeg vil sponsorere en Waveform monitor for
et karton "Sur vin"
Det er et sådant apparat man bruger inden for broadcast verdenen.
Altså proff. lyd.

Larsh

Re: Oscilloskop til visualisering af lydbølger

Hej Larsh,

Det lyder da dejligt. Du skal være velkommen til at skrive til mig på
snipped-for-privacy@has.dk

Mvh,
Søren

Site Timeline