Optiske mus

Hej,

Jeg synes at jeg ser flere og flere der benytter en optisk mus til deres
computer. Egentlig har jeg ikke noget imod disse, og det er da ganske
smart at der ikke er nogen kugle. Der er bare en enkelt ting. De lyser!
Dette synes jeg kan virke generende. Hvorfor benytter man dog ikke
infrarødt lys i stedet for rød, blå og hvad der ellers bliver brugt? Er
det fordi at man ikke kan, eller er det fordi at det sælger bedre, fordi
at det er mere 'fancy' med en masse lys?
Er det evt. noget man selv kan modificere musen til? Altså at bruge
ir-lys i stedet for synligt lys.

Jonas Jalling

Re: Optiske mus

Undskyld!
Jeg skal nok spørge google, inden jeg bruger jeres tid! :-)
Det ser ud til at der ikke er nogen problemer i at modificere musen til
at bruge en ir-led istedet.

Jonas Jalling

Re: Optiske mus

Re: Optiske mus
Hej Jonas

Jeg sendte lige et svar uden at have skrevet noget, undskyld.

Den Logitech der ligger her på bordet, je den kan man ikke se
lyset på.