Opbevaringsæsker til rør

Hej derude

Jeg skal ha indkøbt en hel del æsker til opbevaring af rør (det er først nu
gået op for mig at den slags sælges separat!) Rendte over dette:
http://www.tubetown.de/ttstore/index.php/cat/c99_Leerschachteln.html

Jeg syntes umiddelbart priserne er lige i overkanten. Er der nogen der ved
hvor sådan nogle ellers sælges, evnt. i DK?

--
Peter Andersen
Salg af gode brugte bøger: www.mespilus.dk/bog/

Re: Opbevaringsæsker til rør

Hvad med en af de her?

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId10%103&storeId14%&langId=-12&productId11%099http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId10%103&storeId14%&langId=-12&productId11%099

;)

[...]

Nææ tak ;-) Hvad hvad skulle din grumme bagtanke være med det?

--
Peter Andersen
Salg af gode brugte bøger: www.mespilus.dk/bog/

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Peter

Der findes på nettet skabeloner så du selv kan printe dem, skære
dem ud og folde dem.

Re: Opbevaringsæsker til rør

Ja, det har du selvfølgelig ret i. Skægt jeg ikke har tænkt på det før. Til
store og specielle typer rør vil kigge lidt nærmere på det, men at folde fx.
2-300 små til typer som ECC81 o.l. er lidt af en opgave selvom vi trods alt
går de mørke vinteraftenener i møde.

--
Peter Andersen
Salg af gode brugte bøger: www.mespilus.dk/bog/

Re: Opbevaringsæsker til rør

Hvad med at lave et grid af bølgepap der kan passe ned i en eksisterende
kasse?

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Peter

Dem her ser billige ud

http://www.tubedepot.com/tubeboxes.html

Re: Opbevaringsæsker til rør

Ja og der skulle være et stykke pap indvendig ligesom de originale Philips
æsker m.fl. der fikserer røret.
De tager 28$ for at sende til DK :-/

Hvis der skulle være andre derude der er interesseret i sådanne æsker så
smid mig lige en mail - måske kunne man lave et fælles indkøb.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Peter

Ja, du vil have dem hvor der går et stykke pap diagonalt fra et hjørne
til det endet hjørne så røret klemmes fast og ikke rasler i kassen.

Jeg har set et godt sted at købe netop den type, men selv om
hovedet arbejder som en gal kan jeg ikke komme på hvor.

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Peter

Jeg tror det var her http://www.die-wuestens.de/kart.htm

Re: Opbevaringsæsker til rør

Ja, og den side har jeg netop også fundet frem til for lidt siden.
Ufatteligt så mange forretninger der sælger rør når man først kommer igang
med at lede efter noget specifikt

TIl gengæld har han alle 6 typer der findes og er billigere end andre steder
i EU. Men 1,40kr pr æske for de små æsker er nu stadig lidt rigeligt.
Så er det sædvanlige spørgsmål jo om man tør tro at danske toldmyndigheder
ikke gider lægge told m.m. på papæsker fra USA - for så kunne det stadig
gøres en del billigere.. over there.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Peter

Det skal du ikke satse på.

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Max,

Tør man spørge hvor? - Det lyder jo nemlig rigtig smart. Men jeg har ikke
kunne finde de skabeloner - men jeg googler sikkert på det forkerte.
Så et link ville vække glæde!

Mvh
Anders

Re: Opbevaringsæsker til rør
Hej Anders

Desværre kan jeg ikke lige genfinde stedet hvor jeg har set det, men
det burde ikke være noget problem at lave skabeloner selv.

Re: Opbevaringsæsker til rør
Ærgeligt. Men du har da ret i, at man kan lave det selv. Det ville bare være
nemt hvis andre havde gjort det!

MVH Anders

Re: Opbevaringsæsker til rør

Så må jeg jo heller træde til og hjælpe:
http://www.pauls-roehren.de/tips_und_tricks/Kartons/roehrenkartons.htm

Jeg har netop fået en kasse æsker fra Stefan Müller. Han er den billigste i
denne del af verden mht. de æsker. Så hvis man ikk gider lave dem selv kan
jeg meget anbefale at købe hos ham (der er en henvisning til hans
emailadresse på ovenstående side).
Er man kun interesseret i nogle få stykker så kan de nemmest købes i DK hos
Pyndt.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk