omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

jeg har en asetek vandkF8%lings pumpe som har mulighed for at tilslutte
blE6%sere pE5% ,det indput signal der kommer ind i pumpen kan sE5% vises
pE5% et lcd display som jeg har koblet pE5% pumpen (option)

men det Tacho signal der kommer ED%nd i pumpen via den gule ledning kan
det ogsE5% fF8%res til bundkortet sE5% det fE5%r sine data om blE6%seren til
overvE5%gnings programmet ?

jeg vil helst ikke brE6%nde pumpen eller noget andet af sE5% hvis i ved
hvordan og hvor mange af de 3 ledninger der skal bruges

Re: omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

jeg har en asetek vandkølings pumpe som har mulighed for at tilslutte
blæsere på ,det indput signal der kommer ind i pumpen kan så vises
på et lcd display som jeg har koblet på pumpen (option)

men det Tacho signal der kommer índ i pumpen via den gule ledning kan
det også føres til bundkortet så det får sine data om blæseren til
overvågnings programmet ?

jeg vil helst ikke brænde pumpen eller noget andet af så hvis i ved
hvordan og hvor mange af de 3 ledninger der skal bruges

*****************************

Du skal tilslutte blæseren der hvor den skal styren fra.
Under forudsætning af at du ikke har to forskelligepotentialer
(strømforsyninger) så kan du sætte stikket i der hvor fra den skal styres og
så trække en ekstra ledning fra den gule ledning og hen til der hvor du blot
vil overvåge.

Re: omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

asetek pumpen fE5%r strF8%m via et alm molex stik som sE6%ttes bagi pumpen
,samme stik som sE6%ttes i en hdd +5v & +12v

er det kun den gule ledning der bruges eller skal stel med ?

Re: omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

asetek pumpen får strøm via et alm molex stik som sættes bagi pumpen
,samme stik som sættes i en hdd +5v & +12v

er det kun den gule ledning der bruges eller skal stel med ?

Så skal du bare nuppe den gule...

Re: omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

takker for svaret ,sker der noget ved og fF8%re stellen med for en
sikkerheds skyld ?

Re: omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

takker for svaret ,sker der noget ved og føre stellen med for en
sikkerheds skyld ?
Nej det gør der ikke. men den har stel. det fik den gennem molex stikket.

Re: omdrejnings signal fra pc blæser til asetek vandkøle pumpe og bundkort ?

takker for svaret ,sker der noget ved og føre stellen med for en
sikkerheds skyld ?

OBS det er ledningen i midten! - Det er ikke altid firmaene overholder
"farvekoder"...

Eks. er ledningerne på blæserne til min CPU køler hvide røde og blå!

Brian

Site Timeline