Nokia chatboard

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at bruge et Nokia chatboard til et lille projekt.
Jeg har Googlet en del, i håb om at finde noget brugbart info om protocol og
lign., men kan faktisk kunne steder hvor de sælger det.

Skulle der være nogen der har et par eller 3 brugbare links, der beskriver
disse chatboard, så ville det da være rigtig rar', evt. også i et projekt af
en art.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051111161004@smart-tech.dk
Re: Nokia chatboard

Mener du Ericsson chatboard ??

Har ikk' set nokia have et

Hilsen
Carsten

Re: Nokia chatboard

Næeh :)

Det er T.Hansen der har sådan et på lager til Nokia 5110 og lign, koster kun
29 kr.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051111190148@smart-tech.dk
Re: Nokia chatboard

Nice, det er jo billigt! Og det ligner Ericssons chatboard temmelig meget,
så formentlig er der tale om almindelig rs232, 9600 8n1 kommunikation.
Det er i hvert fald et forsøg værd at tilslutte det til en pc med
hyperterminal
kørende - forudsat, at du allerede har købt det ;)

Efterfølgende kan følgende muligvis bruges som inspiration:

http://www.brolinembedded.se/projects/keyboard /

Jeg har i hvert fald interfacet Ericsson modellen til en Z8 Encore med
inspiration derfra. Desværre har jeg endnu ikke fået løst problement
med at man er nødt til at trykke på sms knappen :(

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: Nokia chatboard

Hvis det ligner dem fra Ericsson kan det her måske bruges:
http://www.iptel-now.de/HOWTO/CHATBOARD/chatboard.html

Tomas

Re: Nokia chatboard

Jeg har købt et Nokia Chatboard og pillet delene fra hinanden. Det
indeholder en chip med betegnelsen TCT887 muligvis en ASIC. Nokia
Chatboard kører på et 3 V batteri, da Nokia mobilen ikke leverer
spænding via stikket. Kommunikationen mellem tastatur og mobiltelefon
sker ved hjælp af noget som ligner en TTL seriel forbindelse.

Tastaturet er forbundet til ben 7, 8 og 9.
http://www.nobbi.com/steck_nok.htm

Mvh.

Rune Christensen
Civilingeniør - Elektronik & Software