Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?

Jeg har for en del siden købt og samlet byggesættet BR 847, er der nogen der
har lavet noget basic kode til denne? Er lidt i tvivl om rutinerne - da det
ikke er
særligt godt dokumenteret
mvh
allan

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?

der
det

hey

Hvis ikke kommomandoerne er opgivet.
Du kunne luse signalere ind på en extra comport, først tx benet og så
derefter rx benet samtidigt med det har forbindelse med printet, så kjan du
tænde slukke div ting og logge kommandoerne :)

derefter skulle der ikke være så mange ben med at lave et lille VB prgram

mvh

Kasper

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?

Sjovt nok så sad jeg og tænkte på det samme :-)
Men det ku jo være at der var nogen der havd lavet  noget genialt i forvejen
:-)
tak for svaret..
mvh
stampe

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?
Hej Allan,

Hent evt. Portmon fra Sysinternals
<URL:http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/portmon.shtml

Men er der slet ikke dokumentation med ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Jo bla. dette men er lidt i tvivl
http://212.242.53.163/br847.jpg

Har lavet denne lille basic rutine (Liberty Basic)
nomainwin
Com = 16384
open "com1:9600,N,8,1,cs0,ds0,rs" for random as #commHandle

print #commHandle, hexdec( "AA" );hexdec( "AA" );hexdec( "02" );hexdec(
"FF" )'Tænder alle på port 2
print #commHandle, hexdec( "AA" );hexdec( "AA" );hexdec( "05" )'Læser data
på port 5

'To read from the port you should first check to see if there is anything to
read.
'This is accomplished in this fashion:

  numBytes = lof(#commHandle)

 'Then read the data using the input$() function.

 '  dataRead$ = input$(#commHandle, numBytes)

close #commHandle
end
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Men jeg kan ikke rigtig får det til at virke - nogle ideer?

mvh
Allan

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?
Hej Allan,

OK, det fortæller jo næsten det hele.

Kender den ikke.

Øh ??

Buffer ? (ikke at det burde ha' betydning, men den er da voldstor, 7 bytes
burde være nok).

Du skal nok lige have en linje først med noget a' la':
comHandle=1

Prøv at sætte timeout til fx. 10..20 sekunder på CTS og DSR og check i det
hele taget dit handshake.

Virker den linje ?

Hvis "comHandle" ikke har fået et nummer _skal_ det gå galt.
Ellers tror jeg at du skal se dit handshake dybt i øjnene (gerne med en
break-box hvis du har det).

--
Venlig hilsen,
Søren

Hey

Hvis du har / og har lyst til at lavet det i vb, kan jeg godt smide et par
hurtige exempler til dig på noget af d et, efter jeg har set gif billedet er
det jo til at hitte ud af :)

mvh

Kasper

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?

Det ville jeg være meget glad for! Jo jeg har VB 6.0 så det ville passe mig
fint - kortet kører 9.600 Baud
Ingen paritet 1 stop bit - og hvis man ku disable hardware hanshake ville
det være fint

Mvh
Allan

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?
mig

Bliver de brugt på boardet ?

Kasper

Re: Nogen der har erfaring med Brinck 847 ?

ja det mener jeg bestemt
mvh
allan

Site Timeline