Netværksstyrede relæ'er ?

Ved ikke helt om dette er gruppen, men....

Findes der ikke en "boks" med netværksinterface (TCP/IP) samt
nogle indbyggede relæ'er således at man via webinterface kan styre
disse relæ'er

Eks. tænde varme over internet, slå alarmen til over internettet når nu
ungerne (eller konen :-) har glemt at aktivere den

Findes det ???

Mvh.
Brian S Jensen

Re: Netværksstyrede relæ'er ?

Kan du sige PLC ?

Re: Netværksstyrede relæ'er ?

Hej Klaus

Jeps, det kan jeg - jeg tænkte bare at der måtte findes en færdig boks -
sådan
Plug 'n' Play, du ved :-)

Men, ellers så har PLC-tanken da strejfet mig - og jeg mener bestemt at jeg
engang har lært at programere sådan en :-)

Mvh.
Brian S Jensen

Re: Netværksstyrede relæ'er ?

8 sekunder emd google:
http://www.hw-group.com/products/ip_relay/index_en.html

Mange PLC's har ethernet interface og kan styres fra et webmodul.

Re: Netværksstyrede relæ'er ?

Ja, det findes.
Jeg kan huske at have set en hos Blackbox med flere relæudgange.

Re: Netværksstyrede relæ'er ?

Kig efter moxa ved www.danbit.dk, du skal muligvis bruge 2 kasser, en med
ethernet til rs-232 /rs-485 og en relækasse

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Netværksstyrede relæ'er ?

Jo de findes skam. BlackBox og WPC (tror jeg det er) har lavet dem.
Sidstnævnte har med LAN, WAN og seriel opkobling, lige fra 2 porte til 16.
De findes i 2 udgaver en med power stikket kun og en med en seriel port,
hvor det så er meningen at maskinen inden for en bestemt tid aktiverer denne
port og sker det ikke sendes en fejlkode til manageren af boxen.
Mvh
  Klavs.
PS: hvis du vil kan jeg godt prøve at finde det rigtige navn, for jeg er
lidt i tvivl.

Site Timeline