Nedtællingsur

Jeg skal bruge et nedtælleur som kan akivere et relæ når det når 0

Er kommet til at love konen at jeg skal fikse noget forsinket start af
hendes vaskemaskine så hun kan sætte den til at starte et par timer
før hun skal op, på den måde kan hun smide tøjet direkte over i
tørretumbleren.

Nogen der har enten et diagram eller ved et sted hvor man kan købe
sådan en færdig..

Kan sagtens selv bygge efter diagram men hvis man kan få noget færdigt
til mindre end en hel million så er jeg også interesseret, der er jo
ikke nogen grund til selv at skulle til at opfinde den dybe tallerken
igen :-)

Behøver sådan set kun at være hele timer man kan indstille men har du
et forslag på en med minutter og timer så er det også ok..

Henrik

Re: Nedtællingsur

Her i huset er vaskemaskinen MIN, og den bliver startet inden jeg går i
seng. Så kan jeg lægge kludene i tørrerapperartet, når jeg står op.
Intet ur, intet problem...

Bo //

Re: Nedtællingsur
On Tue, 07 Jun 2005 21:17:55 +0200, Bo Bjerre

Tja, men hun har sådan en eller anden ide om at tøjet kommer til at
lugte mærkeligt når det får lov at ligge i timevis i vaskemaskinen
inden det ryger i tørretumbleren.

Henrik

Re: Nedtællingsur

Uden at det har noget med denne newsgruppe at gøre: Vask ved højere
temperatur. Hold maskinen ren. Så kan man undgå at tøjet ryger i maskinerne.

Bo //

Re: Nedtællingsur

maskinerne.

Ryger?   *host* ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Nedtællingsur

Hvad med at bruge et alm. kontaktur. Så er det bare et spørgsmål om at
trykke den lille hvide dims ned, ud for det tidspunkt man ønsker at den skal
starte.
Man ved typisk hvad tid vækkeuret ringer, og så er det bare et spørgsmål om
at indstille kontakturet til et par timer før, så behøver man heller ikke
regne, hvis man går i seng på nogle skæve tidspunkter :-)

/Tom

Re: Nedtællingsur
On Tue, 7 Jun 2005 21:48:46 +0200, "Tom"

Har jeg faktisk tænkt på men det er ikke nemt at indbygge, jeg vil
helst have noget der kunne bygges lidt ind i maskinen's front. Det vil
komme til at se lidt dumt ud med sådan et ur da stikkontakterne sidder
inde bagved maskinen og der er ikke meget plads omkring dem..

Henrik

Re: Nedtællingsur
Hej Henrik

Hvis hun trænger til en ny maskine, ja så kan de købes med
et styrende ur indbygget.

Ellers en 3 faset kontaktor og et almindelig kontaktur.

Mvh Max

Re: Nedtællingsur
On Tue, 7 Jun 2005 21:50:22 +0200, "Max"

Njaøeh, jeg har lige ofret 1200 på en ny motor til den så jeg er lidt
ked af at skulle købe en ny til X tusinde kroner lige med det samme,
desuden kører den vi har perfekt så det andet ville være at
foretrække, jeg ved godt man kan få dem med den slags nu om dage og
det er sådan set også derfor hun kom og spurgte til sådan en..

Hmm. Den kører på 220V ?

Henrik

Re: Nedtællingsur

hej

hvad med den her ?
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@0369241996.1118205146@@@@&BV_EngineID=ccceaddeldllgelcefeceefdffhdglf.0&cacheID=dkie&329565798432%95657984&catoid=-611538708
eller
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@0369241996.1118205146@@@@&BV_EngineID=ccceaddeldllgelcefeceefdffhdglf.0&cacheID=dkie&329565808032%95658080&catoid=-1274151765
der er mange muligheder, selv om RS måske er lidt dyre

Martin

Re: Nedtællingsur
hej henrik

er lige blevet færdig med et nedtællings ud der kan køre fra 59 timer 59
minutre og 59 sek til 0
udgangen kan være on så langtid der tælles ned eller først gå on når 0 er
nået
det køre fint er lavet over en atmel tiny26 professor
er 8 cm bred 4 cm høj og ca 3cm dyb der er fire display der viser tiden
tilbage
og der er kolon der blinker en gang i sekundet du må gerne få print
tegninger og software hvis du selv kan lave det

det kan osse indstilles til en anden til en 00:00 som start tid jeg bruger
3:35 til min print lyskasse

vh. lars madsen
snipped-for-privacy@mail.dk

Re: Nedtællingsur

Det synes være et interesant prosjekt, men jeg er mest interesert i
displayet; Type (=datablad), tilkopling, leverandør og (ca.) pris.

HM

Re: Nedtællingsur

hej
ja mne der er ikke noget i det der er ganske normale 7 segment led display
røde fra hp de hedder hp5082-7650
og data bladet har jeg fundet på nettet men det er jo bare pinout de består
jo af 8 lysdioder
ved ikke hvad de koste vel ca. 15-20 kr. per stk. vil jeg tro fandt dem i
min rode kasse :-)

vh Lars madsen

Re: Nedtællingsur

Hold da op, så er jeg småmillionær :-)

Re: Nedtællingsur

består

Unskyld, jeg oppfattet det blinkende kilonet som en indikasjon på at det var
et LCD-display.

HM

Re: Nedtællingsur
ja tænkte det nok nej nej det er bare to røde 3mm lysdioder