Multisim vs. Ulticap

Ang. diagramtegning:

Har en 6 år gammel version af Ulticap som på trods af at den er noget
ustabil under XP har nogle gode og brugelige funktioner og nogle meget fine
symboler.

Nu har jeg fået en Multisim version 8 som burde, i følge deres hjemmeside,
indeholde en fuld version af Ulticap (nu Multicap). Dvs. den burde altså
kunne gøre det lige så nemt og hurtigt som at arbejde med Ulticap.

Mit problem er nu at DIN symbolerne i Multisim er virkelig ækle og der er
ikke mange af vælge i mellem, fx. ingen trimmepotmetre og man kan ikke ændre
noget i symbolerne. Vælger man potentiometer får man kun én mulighed og man
kan ikke slippe af med % angivelse den bruger i simuleringen. Samtidig
bruger de sorte dioder og streg igennem zenerdioderne. Uhørt! I Ulticap
kunne man uden problemer redigere nemt og hurtigt i symbolerne, og den kunne
lave nogle virkelig flotte diagrammer.

Er der nogen der har erfaringer med Multisim eller er det mig der tager helt
fejl? det vil være rart at kunne bruge Multisim til både at tegne diagrammer
og til at simulere lidt i engang imellem - og samtidig få ryddet min gamle
version af Ulticap ud.

--
vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk