Kondensatoren er en 1,5 Farad XZound.

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?
On 2007-04-16, Troels Plougmann-Olsen

Nej det ser rigtig ud, har du tjecket at du ikke har en defekt
sikring eller andet?

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Ja, for forstærkeren spiller - jeg får bare ikke liv i voltmeterdisplayet på
kondensatoren?

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Det er fordi det er noget thansen pis som selvfølgeligt er gået i stykker.
Kondensator med indbygget voltmeter, tsk.
--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Glemt at tilføjer en tilpas mængde smilies for at vise min foragt
overfor thansen ikke er alt for seriøs. Jeg har ikke noget at udsætte på
Troels, han er endda en flinke fyr.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Hvad baserer du det med flinke fyr på :oP

Hvordan tjekker jeg om skidtet virker? Afmonterer BAT+ og måler spænding på

On 2007-04-16, Troels Plougmann-Olsen

Ja det er en mulighed, hvis du kan måle de 12v på lytten så er der
gang i svinet, men så er displayet nok defekt.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Mystisk at det skulle være dødt, men hvad, det kan jo ske.

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Et hint i dk.fritid.bil.

Du lader den op(som vist på tegningen, dog uden anlæg), afkobler + og
måler om der stadig er en meget let faldende spænding.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Jeg fik googlet mig frem til at displayet kunne hænde ikke at virke hvis
ikke den blev ladet op først.

Men hvis ikke jeg får en modstand med til at gøre det med, må man antage at
den har indbygget modstand til formålet?

Der sidder en LED i printet på toppen, tilsyneladende med 3 ben (ergo må den
jo kunne noget med at skifte farve :o)), der ikke lyser.

Ih, det er noget skidt :(

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Skal man lade displayet op, høhø.

Oplade med en modstand???

Ja det er Zsound, ned til thansen og byt.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Hold dog. Det er slet ikke THansen / XZound indmad. Kan ikke huske præcis
hvilken, men det er fra et mere anerkendt fabrikat. Insiderviden er en god
ting :o)

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Jeg har aldrig set noget fra zsound der bare virkede og var i orden.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

*HOST* har nu en Xzound / Shark B767 forstærker, jeg synes det er rigtig
godt punch i. Kører med en RF 12" punch-sub, uhada den kan få det til at
krilre i mellemgulvet :D

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Har bare rigtigt dårlige erfaringer med Zsound, så jeg bliver lettere
gnaven når jeg ser det navn. Prøv at så på google groups der er mange
der har haft problemer.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

det samme kan en beton-vibrator, en flise stamper eller en jet motor - alle
uden at være særligt velegnede til god lyd...
get the point...?? den kan sikkert larme fint men spille næ fandme nej...
:-) :-)

Rasmus
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Larme forbinder jeg med hvis den er overskruet, dvs. alting rasler og bassen
buldrer for meget... Hvis den laver et godt solidt, fast lydtryk der kan
MÆRKES, spiller det. :o)

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

alt er relativt jo... men ok.. nu er bilen jo heller ikke det optimale sted
til musik-lytning... :-)

Rasmus
Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Så absolut ikke. Lydbølger har det bedst ca. efter længden af en almindelig
bus - nok derfor bas i en bil aldrig bliver optimalt.

Troels

Re: Montering af kondensator i auto-hifi-system?

Næzste punkt er så at hvis man hører musik så har man ikke en BAS
det er aktiv bas man snakker om så, bas er kun noget man bruger til
2 ting

1: larme fordi man synes det er fedt

2: fordi man ser film

det er ikke noget man bruger i den seriøse verden indenfor hifi

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk