mikroskop

Er der nogle der har erfaringer med noget godt forstF8%rrelse til
arbejde med smd.
Kan man evt. bruge de billige usb mikroskoper til noget, eller skal
man have et rigtigt mikroskop.
Eller kan man bare nF8%jes med en luplampe.

mvh.
n.c.

Re: mikroskop

Ja.

Ja. ALDI havde på et tidspunkt et par stykker til små penge, de kunne
sagtens bruges.

Ikke nødvendigvis, men det er da lækkert med et til formålet egnet
mikroskop, det gør arbejdet noget nemmere/brugervenligt.

Ja, men det er ikke så meget et spørgsmål om det ene frem for det
andet, jeg mener der er et både og, altså både en luplampe eller flere
og et mikroskop. Og selvf. egnet belysning.

/Hans

Re: mikroskop
Jeg har et USB mikroskop http://www.dino-lite.com /
Det er super fint til at se detailjer og til at lave dokumentation med
Men skal du arbejde / lodde mens du kigger på en PC skærm er det bare for
langsomt og der kommer en kraftig luplampe klart til fordel
Du kan købe kamera mikroskoper der sluttes direkte til en TV skærm og de er
gode og tæt på realtime ... men dyre

Wiljan

Re: mikroskop

Er der nogle der har erfaringer med noget godt forstørrelse til
arbejde med smd.
Kan man evt. bruge de billige usb mikroskoper til noget, eller skal
man have et rigtigt mikroskop.
Eller kan man bare nøjes med en luplampe.

mvh.
n.c.

Jeg vil stærkt anbefale en pandelup, som f.eks.
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R53%42400
En almindelig lup synes jeg er dårlig, da "sigtelinien" kun kan passe til et
øje ad gangen - hvis du forstår.
Mvh. BJ

Re: mikroskop

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R53%42400
Eller endnu billigere:
http://www.biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Kontorartikler/Kontortilbehor/Pandelup /

BJ

Re: mikroskop
Den 12.03.2011 21:27, skreiv BJ 2620:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R53%42400

Eller Biltema: 19-712 ?

HM

Re: mikroskop
Hej n.c.

Jeg håber du kunne bruge nogle af svarene :-o

BJ

Tak for alle svarene.

n.c.

Site Timeline