Mikrofonkapsel tilslutning...

Hejsa!

Jeg har fået til opgave at reparere en trådløs mikrofon (TOA WM-220)
ledningerne mellem print og mikrofonkapsel er blevet hevet fra på kapslen.
Så jeg står nu med en kapsel og tre ledninger... What to do?

Iflg. http://www.toa.de/ ser det ud til det er en udgået model - der er ikke
noget info at finde om den...

Anyway - kapslen har 3 tilslutninger - G, S og D. G er tilsluttet huset, så
jeg går ud fra det er Ground og ikke Gate...? Ledningerne er hhv. sort, rød
og hvid. Den sorte har jeg så sat på G. Mon ikke S er source og skal være
rød? Eller er det mon signal og skal være hvid? Hvad er D så hvis det ikke
er Drain?

Jeg har forsøgt sort->G rød->S og hvid->D og kan måle noget der ligner et
signal på D. Problemet er, at radiodelen i mikrofonen støjer så meget at jeg
ikke kan måle så meget andet end radioen...

Hvem har et godt råd, en idé eller adgang til sådan en mic og vil kigge for
mig?

/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Sv: Mikrofonkapsel tilslutning...
Hej H3nrik D.V.
Allerførst er det en god ide, at finde ud af, hvor de tre ledninger kommer
fra.
Jeg er ret sikker på, at du har med en fet-forstærket kondensatormikrofon,
at gøre og den skal have tre tilledninger.
1.    Skærm (muligvis G for GND)
2.    Drain   (muligvis åben og forspændt)
3.    Source ( vil typisk gå til en rimelig stor lyt, kan også gå til GND)
Prøv også at sætte batterier i selve mikrofonen (elektronikken)og se hvad du
kan måle på ledningerne, Det kan være en rettesnor for, hvad du kan gøre.
Hvis du søger på "kondensatormikrofon" på Google.com, vil du helt sikkert
finde en del diagrammet på mikrofoner, som du kan sammenligne med.

Ejvind Andersen
Re: Mikrofonkapsel tilslutning...

 ud af noget endnu. Det må da være en ældre model.
M.V.H. Helge Hansen.

ikke

rød
jeg
for

Re: Mikrofonkapsel tilslutning...

ja tak, meget gerne et billede eller noget?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Re: Mikrofonkapsel tilslutning...

eller kan den listes af?
vender opad.
   Så er det bare om vi starter samme sted?
   ved du noget om hvor gode de er, jeg har aldrig været tilfreds med mine.

Re: Mikrofonkapsel tilslutning...

Ja, den _kan_ godt listes ud - men din beskrivelse er fin nok til det er
unødvendigt...

Takker! Det vil jeg se på når jeg får den forbi her igen...

Aner det ikke - det var bare én jeg fik til opgave at rep'e...

Tak for hjælpen!

Henrik!

Site Timeline