Måleledninger?

Jeg har lett etter måleledninger til instrumentet mitt, måleledninger av
extra kvalitet. Jeg fann ingenting, men:

I Clas Ohlson katalogen fan jeg et risseverktøy! 30-6840. Et M4 hull i
enden for vanlige bananplugg, og så krympestrømpe over, rød eller sort.
Dem tåler å falle på gulvet og bli trillet over av kontorstolen!

En utfordring gjenstår: Stålspissen burde vert forsølvet, forkobbret
eller lignende, på grund av ledningsevnen. Hvordan gjør man det rimelig
lettvint?

Vi er i alle fall tre personer som skal ha nye måleledninger.

HM

Re: Måleledninger?
Du kan får Bernstein målespyd, opbygget lidt som du fortæller, så et par
banan-ledninger med silikone-kabel - det har vi brugt de sidste 20 år...!!

Lars / Viborg

Re: Måleledninger?
 et par

Link?

/Jan Rasmussen.

Re: Måleledninger?

Link?

www@jegkøberdemvedenafderepresentanterderbesøgervoresfirma . ikke på
nettet...

Men prøv google og søg på bernstein  -  det er trods alt et firma der laver
en hulens masse lækkert værktøj til radiobranchen...

Lars / Viborg

/Jan Rasmussen.

Re: Måleledninger?
Hej!

Jeg vil anbefale disse:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R04%23611

Og dertil kobles silikoneledninger m. bananstik.

Bedre fåes det IMHO ikke. De er syle spidse og glider ikke på lodningerne,
selvom det er SMD.

--
Mvh, Kim

Re: Måleledninger?

Rigtigt,  de er fremragende. De kan endda prikke et mikroskopisk hul i
isoleringen, sE5% man kan mE5%le midt pE5% en ledning uden at klippe el.
lign.
Som Kim siger, de ER sylespidse, man lE6%rer hurtigt hvor og hvordan
man IKKE skal opbevare dem.

mvh
ThorbjF8%rn

Re: Måleledninger?
Hej!

Nå ja, det kan man da også. Må jeg lige huske.

Jep. De skal ikke opbevares i en lomme ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Måleledninger?

Link?