Lydafspiller

Som alarmgiver til min IHC kunne jeg godt tænke mig en form for lydafspiller
der eksempelvis kan afspille  mp3 eller wav-filer, aktiveret af IHC, sådan
at den giver en besked når dørklokken aktiveres, en anden når der post i
postkassen, osv. Er der ikke andre der har haft den ide før mig?
Jeg har spurgt i dk.teknik.el, uden respons. Hvad siger i kloge
elektronikfolk til det?
mvh:
Knud
Elinstallatør.

Re: Lydafspiller

Byggesæt, eller "lav selv" ?

Voice recorder IC med playback, slagt en dukek af dem der kan opatge,
hvad man siger og brug indmaden af den. Køb evt en "brinckofon"
http://www.brinck.dk/byggesaet/br742.asp . Andre byggesætfabrikanter har
lignende....

Re: Lydafspiller

dukek, hvad er det?
er det sådan en legoting min datter har, der kan optage med en rød knap, og
afspille med en grøn?

Jeg har godt nok set dette byggesæt, men så skal der en til pr lyd, det er
ikke optimalt.
Nogen der har links til andre byggesæt?

Re: Lydafspiller
Alternativt skal man skrive et program til en pc som så får et signal via en
port. den kan så have såmange lyde som der er plads til. men lidt utopi. Jeg
er igang med at modificere en alm. mp3 afspiller så den kan monteres i en
fjernstyret ubåd.

Re: Lydafspiller

Når keyboardspasseren ellers kan styre sine fingre, bliver det til en
dukke :-)

I know.....

Ikke med flere lyde på en gang. Men har et eller andet sted en tegning
over noget emd en EPROM, en D/A og en simpel udgangsforstærker. Dete r
en +10 år gammel konstruktion, med 8 bit lyd og plads nok til mange
forskellige lyde.

Det kræver blot at man selv kan lave A/d og brænde filen som EPROM.