Er der nogen der kan fortælle hvordan en lokaltelefoncentral mærket
"KTAS Erhverv, danLan Bella24" virker. Man kan findt ringe mellem
numrene og stille om, men findes der nogen funktioner på "*" og "#"?

--
Vil du gerne kunne afspille de CDere du køber?

http://www.digitalforbruger.dk /

Re: lokaltelefoncentral

Ja. * bruges bl.a. til at åbne et apparat som hovedapparat (*2* s.vjh) og
#2# for at lukke igen. Der er en hel række kommandoer til styringen af de
forskellige funktioner.
Karsten H. Jensen

Re: lokaltelefoncentral

Er der nogen måde, man kan få fat på disse kommandoer?

--
Vil du gerne kunne afspille de CDere du køber?

http://www.digitalforbruger.dk /

Re: lokaltelefoncentral

Ja - fra én, der har manualer og brugsforvirringer til Bella 24. Send mig en
mail, og jeg skal se efter, når jeg kommer ned på værkstedet. Læs selv lidt
på mail adressen.
Karsten H. Jensen

Re: lokaltelefoncentral

Hej,
Måske du også kan hjælpe mig?
Jeg har en Ericsson lokalcentral fra 1985, en såkaldt
"Familietelefon", type nr. AVHN 112111/3.
Den er til 5 linier ind og én linie ud.
Jeg kunne tænke mig at tage den i brug, så man dermed også kan ringe
indbyrdes mellem 5 telefoner, og så ville det jo også være rart at
vide noget mere om, hvad den kan.
Er det noget, du (eller andre) kender noget til?

bilr

Re: lokaltelefoncentral

Nej, den kender jeg desværre ikke, men mon ikke du kan få nærmere
oplysninger på den - endten hos Ericsson direkte, da du nu har type og
serienr. på den - eller også ved henvendelse til KTAS' telefonmuseum. Jeg
mener det ligger på den gamle Hellerup Central.

Grunden til, at jeg kan/kunne noget om Bella'en er, at jeg selv har haft
sådan en.
Karsten H. Jensen

Re: lokaltelefoncentral

Jo, jeg har besøgt KTAS' telefonmuseum på Svanemøllevej for år
tilbage, men nu er det jo desværre nedlagt og samlingerne overflyttet
til Post og Telemuseet i Købmagergade, og hvor der før var
pensionerede KTAS medarbejdere, der kunne fortælle noget om tingene,
er der nu studentermedhjælpere, der ikke ved en dyt om, hvad der
foregår eller er foregået. Og de er sådan set også ligeglade.
Men tak for svaret.

bilr

Site Timeline