Linie forstærker schematic

Hi

Min receiver kan ikke udstyre min Revox PR99 båndoptager nok. Så jeg skal
have forstærket signalet.

Har nogen af jer kendskab til en konstruktion af en god linieforstærker som
kan klare dette for mig?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic
Hej Jan,

Kig på:
<URL:http://sound.westhost.com/projects-2.htm

Der finder du nok noget brugbart.

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Linie forstærker schematic
Hi

Tak for linket

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic

Det lyder mærkeligt.... hvad er det for et signal du fører til din PR99??
Det er jo overflødigt at sige der er en glimrende regulerbar forstærker i
Revoxen....

--
Vh. Peter Andersen

Re: Linie forstærker schematic
Hi

Jamen kan  den indbyggede forstærker justeres til større udstyring? (ud over
på fronten af båndspillen altså ;-)

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic
over

Jeps! - Men dén skal du ikke pille ved! ;-)
Der er begrænsninger for, hvormeget du kan knalde udstyringen op. Skal
fejlen findes, så skal den findes! - Ikke noget med fuskerløsninger! ;-)

Hilsen
Lars

Re: Linie forstærker schematic
Hi

Øv, jeg ville bare lave en SAS kalibrering af alle trimmerne :-D
(Stram Alle Skruer)

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic

Ah hvad?! ;-)
Dét lyder ret mærkeligt! - Hvilke ind- og udgange bruger du!? - Du bruger
vel *ikke* en DIN-tilslutning fra forstærkeren til PR99'erens RCA-phono
bøsninger?

Jeg har selv en Revox B77, som ikke har problemer med udstyringen!

Hilsen
Lars

Re: Linie forstærker schematic

Jeg har lige købt båndoptageren og fik nogle Phono til Cannon
connectorskabler, som var fremstillet hos Revox Danmark.

Jeg har tilsluttet båndoptageren til båndoptagerudgangen på min Sony
receiver.

Men jeg kan ikke få udstyringen op på mere en -15 til -10 dB på VU metrene.

Men nu har jeg fået et link af Søren hvor der er en single ended til
balanceret linieforstærker med 6dB forstærkning. Det er da et startpunkt,
eller har du en bedre idé?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic

Joow, men sidder der ikke phono in og out på hhv. båndoptageren og
receiverens båndoptagertilslutning?
Så du bare kan tilslutte PR-99'eren til din receiver vha. et almindeligt
phono-phono-kabel?

Nææh, kun at benytte de ubalancerede tilslutninger begge steder, hvis
sådanne findes... Men findes disse ikke på din PR-99, så er
linieforstærkeren nok den eneste rigtige vej frem.

Hilsen
Lars

Re: Linie forstærker schematic

Hi

Nope, PR99 har kun balanceret in/out via Cannon connectors

Ja, jeg må se at få bootet loddekolben :-)

/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic

Okay! - Ja, du må igang med lodde-sjoveren! ;-)

Hilsen
Lars

Re: Linie forstærker schematic

Ta lige og lav en test CD med nogle 1dB toner og sæt en CD afspiller til
maskinen og lav nogle test optagelser og afspilninger.
1dB mener jeg at huske ligger omkring "kl 1" :-)

--
Vh. Peter Andersen

Re: Linie forstærker schematic

Den tror jeg næppe...
For det første, så skal der jo bruges en CD-afspiller med balanceret udgang
For det andet, så skal man ikke altid stole blindt på forskellige
CD-afspillerere har samme udgangsnivau.

Hilsen
Lars

Re: Linie forstærker schematic

Æhhhhhhh hvordan laver jeg sån en cd'er?????

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic
Hej Jan,

Normaliserer nogle lyd- eller tonefiler (fx. en 1kHz sinus eller et sweep)
til det niveau du vil have (på din PC) og brænder så dem så ned på en
skive.

Derefter justerer du din afspiller til at give præcis dette niveau ud og
så har du en fremtidig reference.

Du kan nu også bare bruge en tonegenerator og et godt V_RMS-meter.

--
Venlig hilsen,
Søren

Ok, jeg må prøve og se om jeg kan finde ud af dette.

Ok

Har jeg desværres ikke

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic
Hej Jan,

Ellers kan du nok finde en der kan.

Uden et RMS-Voltmeter bliver det svært at justere noget præcist, men til
privat brug er "by ear" vel også godt nok :)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Linie forstærker schematic
Hi

Jeg skal nok finde ud af det på en eller anden måde. Men ud over
genereringen af en sinus som kan klares i f.x. et regneark, findes der så
noget smart software til justeringen af en kalibreret amplitude??

Jeg bruges sevlfølgelig bare mit scope.

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Re: Linie forstærker schematic
Hej Jan,

Du kan klare begge dele i ethvert godt lydredigeringsprogram.
En sinus dannet i et regneark er ikke helt nok, der skal også dannes den
header der fortæller at det er en wave-fil, sampleformatet, hvor lang den
er etc.

Hvis du oplyser ønsket frekvens, niveau, tidsmæssig længde og evt.
andet, kan jeg godt lave en fil til dig, men husk at en wave-fil i CD-
sampling fylder omkring 10MB/minut (Yahoo har vist et maksimum på 10MB i
mail og måske mindre pr. fil).

OK :)

--
Venlig hilsen,